Gyenge biztosítékhoz lejjebb vehetjük a töltőáramot, a töltési idő rovására. 230 voltról 6-9 óra, nyilvános töltőoszlopról 3-4 óra feltölteni a 16 vagy 16,5 kilowattórás lítiumion akkumulátort
Csupán 310 literes és magas a pereme. Praktikus az ötödik ajtó
Bal oldal: a kis benzinkút mellett látható, hány kilométerünk van még benzinnel, a zöld elem mellett, mennyi villannyal. A jobb oldalon a golyót középen kell tartanunk, ha túl dinamikusan fékezünk, gyorsítunk, pocsékolunk!
152 lóerős villany- és 86 lóerős benzinmotor lakik az Amperában. A két szám nem adható össze: az Ampera csúcsteljesítményét a villanymotor határozza meg. Az Amperában nem jellemző az 1,4-es motorra a lánc megnyúlása
Tart módban nem meríti tovább az akkut, hogy majd ott mehessünk villannyal, ahol nem füstölünk az emberek orra alá
A navigáció a vezető előtt és a középső kijelzőn is megjeleníthető. Az autó tud magyarul
Két világ legjava: az Ampera a városi utak többségét meg tudja tenni füstmentesen és nem áll meg lemerült akkukkal
Mivel az elektromosan megtehető távolság 25 km feletti, mehet rá zöld rendszám. Az Ampera megúszhatja, ha ezt a határt 50 kilométerre növeli az állam, amivel kiszűrnék a zöld rendszámmal parádézó, pár tíz kilométer hatótávú dögnehéz terepjárókat. Nem lehet vele vontatni, akárcsak a IV-ik generáció előtti Priusokkal
Városi használatra ideális az elektromos hajtás. 13-15,5 milliós új ára harmadáért, negyedéért is megkapni a 2011-2012-es használt Opel Amperákat
Ma is jól néz ki az Opel Ampera
Igényes megoldásokat látni, például hátul is van kulcsérzékelő
Az autó eredetije a Volt, amely szintén nem szerepelt sokáig a Chevrolet kínálatában. Mindkettő a Hamtrack üzemben készült, Észak-Amerikában
Háromféle méret létezik az Opel Amperához: a 205/60 R16-ost téliként is jóváhagyta a gyártó, a 215/55 R17 és a 225/45 R18 csak nyáriként kerülhet fel
Olcsó hatású a bőrnek mondott üléskárpit. Az üléshelyzet egész jó
Hátul csak két ülése van, középen húzódik a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor. Egyes használt Opel Amperákban akad hátsó kartámasz is
95-öst kell tankolni. De aki keveset jár vele, vegyen magasabb oktánszámút!
Bal oldalt van az elektromos töltőcsatlakozó. Villámtöltés nincs
Aki sokat tölti és árammal jár, mindenképp prémium benzint tankoljon bele. Aki lusta tölteni és csak a díjtalan parkolás miatt kell neki a zöld rendszám, annak jó a 95-ös is
Két töltőkábel van az Amperához. Balra a 400 voltos gyorstöltő (de nem villámtöltő) csatlakozója, jobbra a sima konnektori töltő villásdugója
Többnyire 30-50 kilométer megtételére elég az áram. Annak, aki odafigyel, lehet 60, legfeljebb 80 kilométer is a használattól függően. Balra a 230 voltos, jobbra a gyorsabb töltő
Az árnyékolás ellenére tűzhet a nap a hátsó utasokra, akik pont a szélvédő alatt ülnek
A színes központi érintőképernyőn követhető, mikor mivel megyünk