Aki olvasta korábbi cikkünket a használtan vett autókkal az első évben adódó kiadásokról, azt nem lepjük meg vele, hogy az egymillió forintos használt autó valójában 800, legfeljebb 850 ezer forintba kerülhet, mert a többi biztosan elmegy szervizmunkákra és gumikra.

Fontos alapelv, hogy egy régebbi típus legdrágább autói jobb vételt jelenthetnek a fiatalabb modell ársávjának legaljánál, tehát a valóban rozsdamentes, I-s rendszámú Mazda 323 BJ vagy ötajtós Liana egy magyar magánembertől vonzóbb lehet az R-es rendszámát még meg sem kapó Honda Jazznél, amit továbbértékesítési céllal hozott be múlt héten egy kereskedő.

Az elmúlt öt évben jut be annyi használt autó külföldről, hogy ebben az árkategóriában inkább 5-8 országon belüli, mint egyetlen külföldi autó megtekintésére költenénk ugyanazt a pénzt, ezért nem a Mobile, az AutoScout vagy a Willhaben nézegetésével töltenénk az időnket.

Használt autók egymillió forint alatt 1

Ha egymilliós használt autót kell találni, érdemes béklyók nélkül szűrni a kínálatot és nem elengedni a 2005-ös modellfrissítés utáni Peugeot 307-est vagy a FIAT Stilót csak azért, mert ostoba előítéletektől vezetve az illető nem venne francia vagy olasz autót.

Aki a Használtautón rákeres a 2003 utáni, légkondicionálós és legalább szervizkönyvesnek hirdetett autókra 900 ezer forintig és 160 000 kilométerig, ami közel sincs fedésben a működőképes klímaberendezéssel, a valóban vezetett szervizkönyvvel és a valóban 200 000 kilométer alatti futásteljesítménnyel, mintegy 700 használt autót talál a cikk írásakor. A hirdetésekben szereplő vezetett szervizkönyv azt is jelentheti, hogy van valami a kesztyűtartóban az első 80 000 kilométerről, a sérülésmentes  nem kettőből összerakott autókra vonatkozik, a szervizeltnek meg semmi jelentősége, az pont olyan pipa a hirdetés feladásakor, mint a megkímélt.

Használt autók egymillió forint alatt 45

Ne legyen rozsdás, ez talán a legfontosabb az egymillió forint alatti használt autóknál

Elsőre biztatóan soknak tűnik, de a méretben passzoló és más paraméterek alapján ígéretes autók tényleges száma nem lesz magas, ha a jobbkormányos, eldurrant és nem pótolt légzsákos, balesetből idegen színű elemekkel feltámasztott autókat kivesszük. Most jöjjön három típus háromféle méretben a korábban bemutatott, szívómotorú japán benzinesek vonzó alternatívájaként.

Városi autó pároknak, családoknak: Ford Fusion

Röviden – Ford Fusion
Mi ez? 2002-ben bemutatott, 2012-ben a B-Max egyterűvel leváltott, magas építésű családi autó. Modellfrissítés a puha műanyag műszerfal bevezetésével 2005 végén.
Melyik motor jó bele? Benzinesből és dízelből is az 1,4 literes a legjobb megoldás. Ha kell a teljesítmény, a 100 lóerős 1,6-os benzines és a 90 lóerős 1,6 TDCi a megoldás.
Mennyibe kerül?
550-600 ezer forintról indul a használt Ford Fusionök ára, a plafon 1,4-1,5 millió Ft.
Mi van helyette? Daewoo Tacuma, Honda Jazz, Hyundai Matrix, Opel Meriva, Renault Modus.

Korosodó használtautó-vásárlóknak és a magas üléshelyzet biztonságérzetét, a jó kilátást kedvelő hölgyeknek az első számú tipp az egymillióig használt autóként a Ford Fusion. Nem az amerikai limuzin, hanem a 2002 és 2010 között, a B-Max elődeként gyártott, terepjárós hangulatú mindentudó. A Fusion valódi ezermester, lehajtható támlájú első utasülésével meglepően jól variálható utasteret nyújt, ahol az építkezéshez szükséges deszkáktól a horgászbotig sok mindent szállíthatunk.

Használt autók egymillió forint alatt 46

Felszereltségtől függően előrehajtható az első utasülés háttámlája is, így nagyon hosszú lehet az alapesetben 337 literes csomagtér

A megbízható autó nem veszi zokon a dolgos hétköznapokat. A JH1 kódú, 2001-2008 közötti Fiestától örökölt technika gyenge pontja a hátsó, néha az első rugók törése, a csomagtérajtó zárjának hibája és az elromló műszerfali távnyitó az ötödik ajtóhoz. A benzineseken az összes hengert kiszolgáló gyújtótrafó és pár új gyújtókábel igényel némi kiadást, de alapjában véve a benzines Fusion technikája golyóálló. Konstrukciós adottságai alapján a 80 lóerős, kiforrott és 100 kilométeren átlagosan 7,2 litert fogyasztó 1,4-essel nehéz mellényúlni.

Ha hiszitek, ha nem, ez legalább ennyire igaz a Spritmonitoron 5,2 literes átlagfogyasztású 1,4 TDCi-re. A PSA Peugeot Citroën által konstruált 68 lóerős, 160 Nm forgatónyomatékú négyhengeres az a dízelmotor, amit a saját pénzemért a mi családunknak is minden további nélkül megvennék, mert annyira megbízhatónak és takarékosnak bizonyult.

Okos döntés kihasználni a dízelek áresését. Az 1,6 TDCi azonban nemcsak ritkább, de ezek a többnyire sokkal jobban felszerelt autók a turbó nyomóoldali olajozócsövében lévő szűrő eltömődése miatt több figyelmet érdemelnek.

Használt autók egymillió forint alatt 47

Mindent a Fiestától örökölt, az 1,4-es benzines a legjobb motor hozzá, de az 1,4 TDCi dízel is jó választás. Nincs részecskeszűrője a kis dízelnek. Amerikában egy középméretű limuzin viseli a Fusion nevet

Ezt a kis szűrőt jobb rögtön eltávolítani, hogy ne rontsa a feltöltő kenését és épp ezért a turbójavítás önmagában nem előzi meg a felújított feltöltő elhalálozását, ha nem biztosított az olajellátása. Legutóbb Hamar Balázs kollégámmal is abban maradtunk, hogy édesanyjának Fusiont fogunk keresni, mert egyikünknek sem jutott eszébe jobb ár/érték arányú használt autó.

Ötszemélyes egyterű: Citroën Xsara Picasso

Röviden – Citroën Xsara Picasso használtan
Mi ez? 2000-ben bevezetett, az európai piacokra 2010-ig gyártott ötszemélyes kompakt egyterű. Modellfrissítés 2004-ben, 109 lóerős 1,6-os benzines 2005-től.
Melyik motor jó bele? Költségalapon az 1,6-os benzines LPG-re átállítva, ereje alapján inkább a két dízel egyike.
Mennyibe kerül?
350-400 ezertől 1,3-1,5 millió forintig ível a használt Xsara Picassók ára.
Mi van helyette? Többek között Ford Focus C-Max, Honda Stream, Nissan Almera Tino, Renault Scénic, SEAT Altea.

Akinek nagyobb csomagtartóra, tágasabb belső térre van szüksége, ne hagyja ki az egymillió forintos használt autók közül a Citroën Xsara Picassót. Aki a japán márkák jó helyezéseinek jelentőséget tulajdonít az ADAC német autóklub meghibásodási statisztikáiban, legyen annyira következetes hogy a Citroën Xsara Picasso kategóriaelsőségét is komolyan veszi a 2004-es és a 2010-es ADAC hibastatisztikában.

Használt autók egymillió forint alatt 48

276 centis a tengelytávja, nagyon tágas belül. 2004-ben és 2010-ben kategóriája legmegbízhatóbb autója volt az ADAC meghibásodási statisztikája szerint

De az almaformájú francia egyterű nem ezért jó használt családi autó, hanem nyomott árszintje, strapabíró technikája és mérsékelt alkatrészárai miatt. További pozitív vonása a három önálló hátsó üléssel kiválóan variálható belső tér, az 550 literes csomagtartó és a vonzó motorválaszték. A több mint tíz évig gyártásban tartott, üresen 1,3 tonnás modellről Rácz Tamás tesztjéből kiderül, miért méltatják annyian családi autóként.

Élettartama, működése, ereje, fogyasztása és kevés buktatót tartalmazó üzemanyag-ellátása alapján a 2,0 HDi ritka jól sikerült dízelmotor. Itt a turbófeltöltő olajellátása is jobban működik, mint az 1,6 HDi-ben, de az sem rossz és nagyon kedvező a fogyasztása. A használtautó-vásárlás kockázatait a benzinesek mérséklik, a 110 lóerős 1,6-os a frissebb, a 115 lóerős 1,8-as a korábbi modellekben vált be. Tisztán városi forgalomban a kisebbik teljesítményszintű, 95 lóerős 1,6-os benzines megállja a helyét.

Használt autók egymillió forint alatt 49

Nincs fordulatszámmérő a Xsara Picassóban. A központi kijelző pixelhibás lehet és az indexkapcsoló hajlamos elromlani. Nagyon jó benne, hogy a két első ülés között hátra lehet lépni, ha szükség van rá

A típus elsődleges hibája a korrózió, főként a küszöböket támadja és emészti meg a rozsda, akárcsak a C2-n. A dízelmotorok részecskeszűrője adalékkal működik és élettartama véges. A FAP (Filtre Á Particules) cseréje jó sokba kerül, az alkatrész ára 80-130 ezer Ft közötti. Rövid távú megoldás lehet a hamu kimosatása belőle, de a vége valószínűleg a csere lesz. Az 1,6 HDi olajtöltete csak 3,85 liter, a kétliteresé valamivel több, 4,5 liter. A kis olajmennyiség miatt az olajcsere-periódust egyiken sem szabad rövid távokat megtéve 10 000, hosszabb utakon járva 15 000 km-nél hosszabbra nyújtani.

Ki gondolna rá? Chevrolet Lacetti

Röviden – Chevrolet Lacetti használtan
Mi ez? 2003-ban érkezett a Nubira második és a Lacetti első generációja. 2009-ben a Cruze váltotta le őket.
Melyik motor jó bele? Rövid távokra csak az 1,4-es benzinest vennénk, sztrádára és országútra az 1,6 helyett inkább 1,8-ast. A torkos dízellel kár kockáztatni, de szerencsére akadnak autógáz üzemű modellek használtan.
Mennyibe kerül?
Nagyjából félmillió forint a legolcsóbb használt Nubirák és 1,5 millió Ft a legtöbbe kerülő használt Lacettik ára.
Mi van helyette? FIAT Linea és Bravo, Mitsubishi Lancer, Nissan Almera és Tiida, Opel Astra G és H, Suzuki Liana.

Egymillió forint alatt a Daewoo/Chevrolet Nubira/Lacetti is érdekes használt autó. Azért a nehézkes megfogalmazás, mert a General Motors 2004 őszén nagyívű marketingakcióban átnevezte dél-koreai belépőmárkáját Chevroletre, a lépcsőshátú Nubira pedig a Lacetti nevet vette át az ötajtóstól és a kombitól. Olasz formatervével az ötajtós az Italdesign, a négyajtós a Pininfarina műhelyéből került ki 2004-ben. A Chevrolet kedveli az olasz dizájnereket, hiszen az Italdesign munkája a Kalos, az előző Matiz és a Leganza is.

A Lacetti, illetve a Nubira motorkínálatából leginkább az 1,4 literes benzines jön szóba, amely tompa, kellemetlenül lustán felpörgő motor, viszont sokkal kevesebbet fogyaszt a hasonlóan lomha benyomást keltő 1,6 és az 1,8 literes benzinesnél.

Használt autók egymillió forint alatt 50

Egymillió forint alatt a mindennapokra autót keresőknek jobb letenni a villantós használt autókról. A Lacetti 1,4 fogyasztása 7-7,5 liter átlagosan, az 1,6 és az 1,8 literes nagyon éhes városban, de hosszabb úton nem: Autópályán elég 7,5-8 liter nekik 100 km-re

Aránytalanul magas fogyasztásuk és várható szervizköltségük miatt a kétliteres dízelek is kerülendők, a benzinesek üzemanyagköltsége viszont hatékonyan mérsékelhető autógázszett beépítésével, ahogy azt igen sok LPG-s Lacetti és Nubira taxi bizonyította hazánkban kilométerek százezrein át. Sajnos kombiból nincs 1,4 literes, de az ötajtós mindössze 275-1045 literes csomagterénél többre vágyóknak ott a limuzin vagy a 400-1410 literes csomagtartójú kombi. A ferdehátú farában azért nincs több hely, mert a konstruktőrök a hátsó lábtér tágasságát fontosabbnak tartották, a térdeknek jutó hely valóban impozáns.

A költségesebb hibák között az olajat folyató kormánymű cseréje említhető, a használt Nubirák és Lacettik megállni többnyire a hűtőfolyadék elfolyása miatt tudnak, ha eldurran egy vízcső, ez azonban könnyen javítható. A karosszériát elsősorban a küszöböknél fenyegeti rozsda, a kerékjérati ívek viszont védettek az ázsiai standardhoz képest.

Használt autók egymillió forint alatt 51

Kényelmesen tágas a Lacetti hátul, csomagtere viszont csak 275 liter az ötajtós esetében

Alacsony ára miatt az ötajtós ferdehátú és négyajtós limuzin karosszériával létező Lacetti 1,4 jó vétel azoknak, akik az autó valós használati értéke és megbízhatósága alapján szelektálják a használt autókat. A Lacettik és Nubirák egyik fő erénye az elsődleges alternatívaként dicsérhető Nissan Almerával közös. Sok idős ember vette mindkettőt újonnan, akiktől keveset futott, a kuplungot leszámítva jó állapotban megőrzött autók kerülhetnek elő vidéki garázsokból.