Vannak autók, amelyeket felkap a használtautó-piac és akkor az autóhoz nem értők, de a neten a keresésre pár órát rászánó emberek nagy arányban vágynak ilyen kocsira. Jelenleg ez a hullám repíti a Hyundai i30-at és a Kia Cee’det, de a magyarországi használtautó-vásárlók lassan örök üdvöskéje mégiscsak a Honda Jazz.
Mármint a Jazz második generációja, a háromajtós kisautó nevét megöröklő egyterű. A GD1 kódjelű Jazz két motorral volt kapható Magyarországon, ahová az 1,5 literes, sportosabb verzió nem jutott el. Az 1,4 literes 83 lóerős, az 1,2-es 78. A két szívómotor között alig van különbség hengerűrtartalomban, hengerenként kétszelepes felépítésük, hengerenként két gyújtógyertyájuk és gyújtótrafójuk is rokon.
Mindkettő kis fordulatra hangolt, alul jó nyomatékú motor, de egyik sem hozza a hondás pörgést és élvezetes kihúzatásokat. Hozza viszont a Hondákhoz társított megbízhatóságot, de van néhány baja, amikről érdemes tudnotok. Varga Tibor és Szörényi András a Vezess Értékbecslő legújabb epizódjában egy 799 000 forintra tartott, 2006-os, 203 000 kilométert futott Honda Jazzt vitt próbaútra és vizsgált át. A belső tér valóban zseniális, de videónkból az is kiderül, milyen buktatókra számítsatok a használt Honda Jazzben, mert a típus népszerűsége miatt a lepukkant autókat sem adják gombokért.
Az Értékbecslőben átvizsgált Honda Jazzt mi is lekérdeztük a CarVertical adatbázisában. Ha neked is szükséged van ezekre az adatokra, ide kattintva 20 százalék kedvezménnyel informálhatod le a kinézett autókat.