Röviden – Használt autó: Volvo 340-360 |
Mi ez? |
1976 és 1991 között, 3-4-5 ajtóval gyártott kompakt autó. Hátsókerék-hajtás, hátsó laprugó DeDion -híddal és a súlyeloszlás javítására hátra beépített sebességváltó. |
Melyik motor jó bele? |
1,3-2,0 literes, 54-115 lóerős, szíjas vezérlésű motorokkal készült. Vonzók a Volvo-motoros nagy benzinesek (B190E és B200E) illetve az 1985 utániakból a B172, az itt 82 lóerős motor a Renault 21-ből. |
Mennyibe kerül?
|
Ritkasága miatt nehéz ársávokat mondani. Bontásra 100 000 Ft alatt is akad 340-es Volvo, a működőképesek talán 200-350 ezer Ft között mozoghatnak. A szépek félmillión felüli elméleti értéke sem arányos a felújításukba vagy megőrzésükbe ölt összegekkel. |
Mi van helyette? |
Ennyi pénzért Opel B Omegák és Ford Scorpiók is alig akadnak, de ezek jóval nagyobb és nehezebb autók. Hátsókerék-hajtással esetleg Ford Sierra vagy jóval több pénzért véres torkú 3-as BMW. |
1976-ban a világ Volvo 343 néven ismerte meg azt az autót, amely a tervezőasztalon P900 kódnéven fejlődött és eredetileg DAF 77 lett volna a neve. A Volvók korabeli technikájából csak közepes és nagyobb autókat lehetett építeni, de látszott, hogy kisebb autókra is volna igény Európában. Ám a Volvónak nem volt kapacitása, pénze és ideje sem saját erőből alsó középkategóriás vagy még kisebb autók kifejlesztésére, ezért kellett a DAF, amely a DAF 55-tel és a vele nagyjából azonos 66-tal komolyan vehető szereplő volt a kisebb autók között.
P900: DAF 77 helyett Volvo 343
1972 végén a Volvo bevásárolt a van Doorne’s Personenautofabriek DAF BV-be, a holland Doorne fivérek autógyárába. A 33 százalékos részvénycsomaghoz a lehető legjobbkor, a kőolajárak megugrását és benzinhiányt eredményező első olajválság előtti évben jutott a svéd fél. Pehr G. Gyllenhammart, a Volvo bölcs elnökét nem látnoki képessége, inkább a készülő kompakt autó motiválhatta.
1977-ig, a kézi váltós megjelenéséig gyengébben fogyott, mert sok vevő idegenkedett a hangosan működő Variomatic CVT-automatától. 1979-ig nem volt ötajtós sem belőle. 1982-ben jött ki a 360. A típusjelzés nem a csak 1983-ban bevezetett szedánt, hanem a kétliteres motort jelzi. A 360 GLE-ből és a rövidebb áttételezésú 360 GLT-ből sok versenygép épült driftre, ralira, pályaversenyzésre, a szedán az 1985-ös modellévtől volt kapható
1977-ig, a kézi váltós megjelenéséig gyengébben fogyott, mert sok vevő idegenkedett a hangosan működő Variomatic CVT-automatától. 1979-ig nem volt ötajtós sem belőle. 1982-ben jött ki a 360. A típusjelzés nem a csak 1983-ban bevezetett szedánt, hanem a kétliteres motort jelzi. A 360 GLE-ből és a rövidebb áttételezésú 360 GLT-ből sok versenygép épült driftre, ralira, pályaversenyzésre, a szedán az 1985-ös modellévtől volt kapható
Fotó megosztása:
419 centis volt az ős 343-as. A kései ötajtósok hossza 432, a szedáné 443,5 cm
419 centis volt az ős 343-as. A kései ötajtósok hossza 432, a szedáné 443,5 cm
Fotó megosztása:
Pocsék minőségben készültek az első évjáratok, az eladott autók arányában a 343 a legmegbízhatatlanabb autók egyike volt az ADAC szerint, az E12-es 5-ös BMW, a Citroën GS és a Peugeot 304 mellett
Pocsék minőségben készültek az első évjáratok, az eladott autók arányában a 343 a legmegbízhatatlanabb autók egyike volt az ADAC szerint, az E12-es 5-ös BMW, a Citroën GS és a Peugeot 304 mellett
Fotó megosztása:
1982-ben jelent meg a 360. A típusjelzés nem a csak 1983-ban bevezetett szedánt, hanem a kétliteres motort jelzi. A 360 GLE-ből és a rövidebb áttételezésú 360 GLT-ből sok versenygép épült driftre, ralira, pályaversenyzésre
1982-ben jelent meg a 360. A típusjelzés nem a csak 1983-ban bevezetett szedánt, hanem a kétliteres motort jelzi. A 360 GLE-ből és a rövidebb áttételezésú 360 GLT-ből sok versenygép épült driftre, ralira, pályaversenyzésre
Fotó megosztása:
Négy embernek nagyon tágas
Négy embernek nagyon tágas
Fotó megosztása:
Sokféle módosítás érte a 15 éves gyártási periódus során
Sokféle módosítás érte a 15 éves gyártási periódus során
Fotó megosztása:
Az 1982-es modellévre szépült meg a szögletes fényszórókkal
Az 1982-es modellévre szépült meg a szögletes fényszórókkal
Fotó megosztása:
110 ezer forintba került 2018-ban. Vannak bajai, de ezért a pénzért egy hátul hajtó, érdekes technikájú, jól szerelhető, tágas autó
110 ezer forintba került 2018-ban. Vannak bajai, de ezért a pénzért egy hátul hajtó, érdekes technikájú, jól szerelhető, tágas autó
Fotó megosztása:
. Motortól függően 1000-1100 kilós a Volvo 340/360. A kamrás szívódízel önsúlya 1050 kg
. Motortól függően 1000-1100 kilós a Volvo 340/360. A kamrás szívódízel önsúlya 1050 kg
Fotó megosztása:
Hosszában áll a motor, az autó hosszát a nyúlánk hátsó laprugó bekötése is növelte
Hosszában áll a motor, az autó hosszát a nyúlánk hátsó laprugó bekötése is növelte
Fotó megosztása:
Fénykorában 20,0 mp volt a gyorsulása 100-ra, végsebessége 140 km/óra. Az 1596 köbcentis szívódízel 340 DL-ben az 5,5 l/100 km-es fogyasztásnak lehet örülni
Fénykorában 20,0 mp volt a gyorsulása 100-ra, végsebessége 140 km/óra. Az 1596 köbcentis szívódízel 340 DL-ben az 5,5 l/100 km-es fogyasztásnak lehet örülni
Fotó megosztása:
1986 volt a típus csúcséve 116 000 autó legyártásával. Hiába készült összesen 1 006 401 darab, a 340-360-as Volvókat kiveszés fenyegeti
1986 volt a típus csúcséve 116 000 autó legyártásával. Hiába készült összesen 1 006 401 darab, a 340-360-as Volvókat kiveszés fenyegeti
Fotó megosztása:
Nem 345, hanem 340 DL típusjelzés van a gazdagabban felszerelt dízel farán, de az ötajtóst 345-nek is hívta a gyár a sajtófotókon szerepelő autók rendszámtáblája alapján
Nem 345, hanem 340 DL típusjelzés van a gazdagabban felszerelt dízel farán, de az ötajtóst 345-nek is hívta a gyár a sajtófotókon szerepelő autók rendszámtáblája alapján
Fotó megosztása:
1980-ban kapta a 340 a körbefutó lökhárítókat
1980-ban kapta a 340 a körbefutó lökhárítókat
Fotó megosztása:
A fényszórómosó ablaktörlője sokat dob az összképen
A fényszórómosó ablaktörlője sokat dob az összképen
Fotó megosztása:
1993 óta fut Magyarországon, 1990-ben gyártották Hollandiában
1993 óta fut Magyarországon, 1990-ben gyártották Hollandiában
Fotó megosztása:
Ha az első tetőoszlopokat rozsda rágja, jobb letenni egy használt Volvo 340-360 megvásárlásáról
Ha az első tetőoszlopokat rozsda rágja, jobb letenni egy használt Volvo 340-360 megvásárlásáról
Fotó megosztása:
Jellemző rozsdásodási pont a szélvédő alsó és felső éle is
Jellemző rozsdásodási pont a szélvédő alsó és felső éle is
Fotó megosztása:
Nagyon finoman működnek a zárak és csukódnak az ajtók
Nagyon finoman működnek a zárak és csukódnak az ajtók
Fotó megosztása:
Gyári szárnya szinte a Sierra Cosworthé, de nem 204-220 lóerős, csak 54
Gyári szárnya szinte a Sierra Cosworthé, de nem 204-220 lóerős, csak 54
Fotó megosztása:
Könnyen eltörik az esőcsatorna
Könnyen eltörik az esőcsatorna
Fotó megosztása:
Nem aratott nagy sikert a hátsó lámpa formaterve, de az Alfa Romeo 33 és más autók hasonló megoldásai segítettek elfogadtatni a vevőkörrel
Nem aratott nagy sikert a hátsó lámpa formaterve, de az Alfa Romeo 33 és más autók hasonló megoldásai segítettek elfogadtatni a vevőkörrel
Fotó megosztása:
Békebeli a csomagtérnyitó, ebben nem tojik be mikrokapcsoló
Békebeli a csomagtérnyitó, ebben nem tojik be mikrokapcsoló
Fotó megosztása:
Nem 345, hanem 340 DL típusjelzés van a gazdagabban felszerelt dízel farán, de az ötajtóst 345-nek is hívta a gyár a sajtófotókon szerepelő autók rendszámtáblája alapján
Nem 345, hanem 340 DL típusjelzés van a gazdagabban felszerelt dízel farán, de az ötajtóst 345-nek is hívta a gyár a sajtófotókon szerepelő autók rendszámtáblája alapján
Fotó megosztása:
Nagy-Britanniában és a kontinentális Európában szerették a 340-360-ast, Spanyolországban és Franciaországban a 300-as sorozat lett sokak első Volvója
Nagy-Britanniában és a kontinentális Európában szerették a 340-360-ast, Spanyolországban és Franciaországban a 300-as sorozat lett sokak első Volvója
Fotó megosztása:
Az autó hosszát a nyúlánk hátsó laprugó bekötése is növelte
Az autó hosszát a nyúlánk hátsó laprugó bekötése is növelte
Fotó megosztása:
Kívül rozsdás, belül nem az ajtóél. Több lemezből készült
Kívül rozsdás, belül nem az ajtóél. Több lemezből készült
Fotó megosztása:
Ilyen dísztárcsa nélkül. 165/70 R13 a gumiméret
Ilyen dísztárcsa nélkül. 165/70 R13 a gumiméret
Fotó megosztása:
Nem Alfa 75, mégis a hátsó tengely előtt van a sebességváltó. A Transaxle-építésmód sokat javít a súlyeloszláson, többnyire a sportos limuzinok és kupék sajátossága
Nem Alfa 75, mégis a hátsó tengely előtt van a sebességváltó. A Transaxle-építésmód sokat javít a súlyeloszláson, többnyire a sportos limuzinok és kupék sajátossága
Fotó megosztása:
Előrefelé nyílik a motorházfedél
Előrefelé nyílik a motorházfedél
Fotó megosztása:
Lucas-adagoló eteti az 54 lóerős dízelmotort. Sérülésmentesek a hossznyúlványok, a rugótornyok épsége is dicséretes egy 1990-es autón
Lucas-adagoló eteti az 54 lóerős dízelmotort. Sérülésmentesek a hossznyúlványok, a rugótornyok épsége is dicséretes egy 1990-es autón
Fotó megosztása:
Lucas-adagoló eteti az 54 lóerős dízelmotort
Lucas-adagoló eteti az 54 lóerős dízelmotort
Fotó megosztása:
A jobb oldali vezérműkeréknek (a fotón a bal oldalon) messzebb kellene lennie a másiktól. Az ékszíjfeszítő tört le, a begyűrődő ékszíj törte le a vezérműkereket és akasztotta össze a motort. 50 000 forint volt a használt hengerfej, a csere házilag történt
A jobb oldali vezérműkeréknek (a fotón a bal oldalon) messzebb kellene lennie a másiktól. Az ékszíjfeszítő tört le, a begyűrődő ékszíj törte le a vezérműkereket és akasztotta össze a motort. 50 000 forint volt a használt hengerfej, a csere házilag történt
Fotó megosztása:
30 év alatt nem érte csapás az autó orrát
30 év alatt nem érte csapás az autó orrát
Fotó megosztása:
Hollandiában készült, Bornban
Hollandiában készült, Bornban
Fotó megosztása:
Kényelmes ülése, ergonomikus műszerfala a kamrás dízel aláfestésével békebeli hangulatot áraszt a potom pénzért beszerzett youngtimerben
Kényelmes ülése, ergonomikus műszerfala a kamrás dízel aláfestésével békebeli hangulatot áraszt a potom pénzért beszerzett youngtimerben
Fotó megosztása:
Kormányszervo híján határozottan kell tekerni a volánt. A 22,5:1 arányú sűrítéssel a dízel motorfékje is határozott
Kormányszervo híján határozottan kell tekerni a volánt. A 22,5:1 arányú sűrítéssel a dízel motorfékje is határozott
Fotó megosztása:
Nagyon jó a kilátás a vékony tetőoszlopokkal
Nagyon jó a kilátás a vékony tetőoszlopokkal
Fotó megosztása:
222 000 km van benne az óra szerint, 2012-ben 140 000-nél járt az állami adatbázis szerint
222 000 km van benne az óra szerint, 2012-ben 140 000-nél járt az állami adatbázis szerint
Fotó megosztása:
Fényjelzés figyelmeztet az öv bekötésére
Fényjelzés figyelmeztet az öv bekötésére
Fotó megosztása:
Kazettás a fejegység, szólhat a Supra Hits (elnézést ezért ifjabb olvasóinktól!)
Kazettás a fejegység, szólhat a Supra Hits (elnézést ezért ifjabb olvasóinktól!)
Fotó megosztása:
Megúszta a négyfokozatú váltót
Megúszta a négyfokozatú váltót
Fotó megosztása:
Óriási a kesztyűtartó, A4-es újságok simán elférnek
Óriási a kesztyűtartó, A4-es újságok simán elférnek
Fotó megosztása:
Kényelmes az ülés, a Volvo 340 DL békebeli hangulatban falja a kilométereket
Kényelmes az ülés, a Volvo 340 DL békebeli hangulatban falja a kilométereket
Fotó megosztása:
FIAT-ban is lehetne
FIAT-ban is lehetne
Fotó megosztása:
Érdekes az első hangszóró alakja
Érdekes az első hangszóró alakja
Fotó megosztása:
Mindkét első ülést állítható deréktámasz teszik kényelmesebbé
Mindkét első ülést állítható deréktámasz teszik kényelmesebbé
Fotó megosztása:
190 centis magasságal lazán elfértem hátul
190 centis magasságal lazán elfértem hátul
Fotó megosztása:
Bebújtatott ujjakkal húzható be a hátsó ajtó
Bebújtatott ujjakkal húzható be a hátsó ajtó
Fotó megosztása:
Könnyen eltörik a túlterhelt kalaptartó rögzítése. A prospektusok kincset érnek, nem is voltak olcsók
Könnyen eltörik a túlterhelt kalaptartó rögzítése. A prospektusok kincset érnek, nem is voltak olcsók
Fotó megosztása:
Lestyán Balázsnál családi indíttatás a hátsókerekes kompakt Volvo iránti rajongás. Jelenleg összesen öt 340-360-as Volvójuk van
Lestyán Balázsnál családi indíttatás a hátsókerekes kompakt Volvo iránti rajongás. Jelenleg összesen öt 340-360-as Volvójuk van
Fotó megosztása:
2018-ban vásárolta a dízel 345-öst
2018-ban vásárolta a dízel 345-öst
Fotó megosztása:
Hol járunk, kettőezerért? Érd-Ófalu pincesorán, Pest megyében
Hol járunk, kettőezerért? Érd-Ófalu pincesorán, Pest megyében
Fotó megosztása:
Kezdetben a 343 csak a hollandok fokozatmentes automatikus sebességváltójával készült, pocsék fűtéssel, nehézkes hidegindítással, rossz összeszerelési minőségben, utastéri beázásokkal. Az elkapkodott piaci bevezetéskor az autó nem volt kész, de bajain a gyártó hamar úrrá lett. A Variomatic nagyon egyszerűvé tette az autó vezetését, de sokaknak egyáltalán nem feküdt, ezért 1977-től a Volvo M47R kódjelű sebességváltójával is meg lehetett venni az autót.
Lassan bővült csak a választék, még két évet kellett várni az ötajtós modellre és a Volvo csak újabb öt év elteltével, 1984-től értékesítette a négyajtós szedánt. Az első dízel 340-esek is csak 1985-ban hagyták el a gyártóbázist Born városában. Nem sokkal később az 1,7 literes benzines debütált.
Lestyán Balázsnál családi indíttatás a hátsókerekes kompakt Volvo iránti rajongás. Jelenleg összesen öt 340-360-as Volvójuk van
Sablonos dizájn, izgalmas technika
Akár a ferdehátút, akár a limuzint látjátok, formatervük aligha adja vissza a technika különlegességét a 3-4-5 ajtós karosszéria alatt. A hosszában álló motor a hátsó kerekeket hajtja, ami akkoriban kezdett kiveszni a kompakt autókból.
Az 1972-es Év Autójának választott FIAT 127, az 1974-ben bemutatott Golf elöl hajtott, az Opel a Kadett D-vel 1979-től, a Ford az 1981-es Év Autójának választott Escorrtal állt át a keresztben beépített orrmotorra elsőkerék-hajtással. A franciáknál viszont az elsőkerék-hajtás már a Peugeot 304, a Renault 6 vagy a Citroën GS/GSA idejében adott volt.
Nem Alfa 75, mégis a hátsó tengely előtt van a sebességváltó. Az áthelyezett kardántengelyű vagy transaxle-építésmód sokat javít a súlyeloszláson, többnyire a sportos limuzinok és kupék sajátossága. A DeDion hátsó felfüggesztés azért kellett, mert merev híddal a váltó fájdalmasan megnövelné a hátsó futómű rugózatlan tömegét, ami sokat rontana a komforton
Hátul a 300-as Volvók kerekeit igényes konstrukció, DeDion-híd vezette, amit a holland konstruktőrök a 66-ban is bevetettek. A 166 cm széles, 139,2 cm magas, 239,5 vagy 240 cm tengelytávú autó 432 centiméteres hosszát a hátsó futómű is meghatározta a nyúlánk laprugó hátsó rögzítőpontjával. Csavarrugós felfüggesztéssel a Bertonénál a 340-re épített Tundra koncepcióautó 18 centivel rövidebb lehetett. Mivel a Tundra nem tetszett a Volvónak, Marcello Gandini kicsit módosított rajta és az olasz stúdió eladta a koncepciót a Citroënnek, ahol a BX lett belőle.
A svéd-holland kompakt autó súlyeloszlása remekül sikerült a hátsó tengelyhez beszerelt sebességváltóval. A motor és a kuplung van az orrban, a sebességváltó és a differenciálmű hátul, így a kardántengely nem a váltót és a differenciálművet köti össze, hanem a tengelykapcsolót és a differenciálművet vagy haránthajtóművet. Az Autótechnika cikkében részletezett transaxle-építési mód akkor és később is a sportos és jóval drágább autók sajátja volt, amilyen a Porsche 928 vagy az Alfa Romeo 75. A 343-as Volvo aratott ralikrosszban, fő sikere Per-Inge Walfridsson győzelme az 1980-as ralikrossz Európa-bajnokságban a 343 Turbóval.
Ralikrossz EB 1981-ből VW Bogárral, kutyacsont Escorttal és 343-as Volvóval a BMW ellenében
Renault-motorok, de nem kizárólag
Kezdetben csak a Renault 1,4 literes, 70 lóerős benzinesével készült a 343-as Volvo. A petyhüdt négyhengeres alternatívájaként csak 1980-tól kapta meg a Volvo 1,9 literes motorját, majd a B200E kódjelű, 1986 köbcentis, 115 lóerős, 160 Nm nyomatékú benzinest.
Lucas-adagoló eteti a hosszirányban beépített, 54 lóerős dízelmotort. Sérülésmentesek a hossznyúlványok, a rugótornyok épsége is dicséretes egy 1990-es autón
A 360 GLE és a GLT motorja és váltója azonos, de a rövidebb végáttétel a GLT élénkebben gyorsul, 0-ról 100-ra 11 helyett 10,5 mp alatt. 1985 után a 340-esek átvették a Renault 1,7 literes motorját 82 lóerőre beállítva, így nemcsak a csúcsmodellel lehetett jobban kiaknázni a futómű és súlyeloszlás tartalékait.
A 340 DL-ben mormogó, 1596 köbcentis dízelt is a Renault szállította. (A Renault 1979-ben megvett egy nagyobb részvénypakettet a Volvóban, de a Volvo 1984-re visszavásárolta a teljes részvénycsomagot és a partnerség nem futott ki a svéd márka tervezett átvételére.) Az autó gazdája Lestyán Balázs, a gimnazista fiatalember 110 ezer forintért vásárolta 2018-ban az óra szerint csupán 222 ezer kilométerhez közelítő youngtimert.
Nála családi indíttatás a hátsókerekes kompakt Volvo iránti rajongás. Nevelőapja régóta 360-assal jár, édesanyja egy 340-est használ, van egy donor és egy projektautó a családban Balázs 340 DL-én kívül.
A jobb oldali vezérműkeréknek (a fotón a bal oldalon) messzebb kellene lennie a másiktól. Az ékszíjfeszítő tört le, a begyűrődő ékszíj törte le a vezérműkereket és akasztotta össze a motort. 50 000 forint volt a használt hengerfej, a csere házilag történt
Szerelés otthon
Mivel diákként nemigen jut pénz autószerelőre, a jó minőségű alkatrészekkel végzett javításokat is családon belül oldják meg a kisebb munkáktól a hengerfejcseréig. Nemrég ugyanis az ékszíjfeszítő leszakadt, a lecsúszó ékszíj begyűrődéséből fakadóan letört az egyik vezérműkerék és összeakadtak a motorban a szelepek a dugattyúkkal. A bontott hengerfej 50 000 forintból megvolt.
Nagy öröm volt kipróbálni Lestyán Balázs az autóját, mert ifjúkori vágyálmaimban a dízel Volvo 345 volt az optimum, ami mindent megad: hátul hajt, érdekes konstrukció, keveset fogyaszt, nagyszériás és viszonylag könnyen szerelhető autó praktikus belső térrel, élhető csomagtartóval és némi ütközésbiztonság ígéretével. Megnéztem párat az elérhető autók közül, de a lyukas tetőoszlopot látva már Lada Samarámból is sejtettem, hogy nem ezzel fogok olcsón farolgatni hóban és murván.
Állítható deréktámaszos első ülése, ergonomikus műszerfala a kamrás dízel aláfestésével békebeli hangulatot áraszt a potom pénzért beszerzett youngtimerben
Egyszer egy W202-es Mercedes C 200 D tesztjében írta a német kolléga, hogy a gázpedállal igen csekély mértékben lehet hatni az (egyébként 75 lóerős) autó mozgására. Ugyanez igaz a 345-ös Volvóra a fénykorában 54 lóerős szívódízellel, amihez 4800-ig kellene forgatni. Bőven elég neki az a 2250-is, amikor a 100 Nm-es nyomatékmaximumot leadja. Az egészen hatalmas kesztyűtartóban gyűrődésmentesen utazó, nagy pénzért beszerzett prospektus szerint az autó 20,0 mp alatt gyorsulna fel 100-ra és 140 km/óra volt a végsebessége.
Ráérős és takarékos a szívódízel
Hamar kiderül, hogy az a békés, kímélő tempó fekszik a kocsinak, ahogy tulajdonosa használja, 80-100 között, legtöbbször országúton és autópályán. Ilyenkor 5,5 liter gázolajjal beéri 100-on. A gyári adat 7,0 liter/100 km városban, 7,4 120-nál és 4,7 90 km/óránál. A Spritmonitoron csak a benzinesekre találni 8 és 9,2 l/100 km közötti adatokat.
Fénykorában 20,0 mp volt a gyorsulása 100-ra, végsebessége 140 km/óra. Az 1596 köbcentis szívódízel 340 DL-ben az 5-5,5 l/100 km-es fogyasztásnak lehet örülni, ha sikerül jól beállítani az adagolót. Ha nem, akkor is csak 7 literről van szó
Kényelmes ülése, ergonomikus műszerfala a kamrás dízel aláfestésével békebeli hangulatot áraszt a potom pénzért beszerzett youngtimerben. A 22,5:1 arányú sűrítéssel a volvós kódra adoptált, D16-os motor fékhatása nagyon határozott. Határozottságra a rásegítés nélküli kormány tekerésekor is szükség van, kormányszervóval kezesebb és sportosabb lehet a 340-es.
Rozsdafoltjai és vételára alapján azt hinném, hogy ez az autó kapott az élettől eleget, de szellős motorterébe bepillantva a hossztartók sérülésmentességről tanúskodnak és a rugótornyok szépsége, az utastér épsége is megkapó egy 30 éves használt autóban.
Vennél egyet? Nem lesz könnyű
Ha sikerült más megvilágításba helyezni a holland-svéd penészvirágot és beleszerettél a Volvo 340-360-ba, a karosszéria állapotára figyelj elsősorban! A rozsdás tetőoszlopú autók szanálásának gyakorlatilag nem érdemes nekifogni, a küszöb és borítólemezek korróziója viszont javítható.
110 ezer forintba került 2018-ban. Vannak bajai, de ezért a pénzért egy hátul hajtó, érdekes technikájú, jól szerelhető, tágas autó. Ha rozsdás a tetőoszlop, másik autót kell keresni. Kopóalkatrészei nem drágák
Nem fogok meglepni senkit, hogy az 1991 óta nem gyártott kocsiban az ajtók alja is korrodál, de ez sokkal fiatalabb autóknál is így van. Ne vegyétek félvállról, ha a kalaptartó hiányzik, nem lehet csak úgy leakasztani egyet. Egyrészt nemigen bontanak már ilyen öreg autókat, másrészt a csomagtértakaró jókora öble másokat is hajlamosíthat a kalaptartó túlterhelésére és eltörésére.
Nem lenne drága, csak nincs
Használtan a 340-360-as Volvók közül a kétliteres autók érik a legtöbbet, de a jól vezethető csúcsmodell értékét sem ismeri (f)el a piac. Elsősorban a transaxle-Volvo Facebook-csoportjában vagy klubtalálkozókon érdemes eladó autókat keresgélni. A Használtautón ki sem lehet választani a típust a legördülő menüből, jobb híján az 1976 és 1991 közötti autókra szűrve épp egyetlen egy használt Volvo 340-360 sincs fent. A Jófogáson egy pest megyei, gondosan felújított, ötajtós dízel keres gazdát a cikk írásakor, de úgy fest, 580 ezer forintért is nehéz eladni.
1986 volt a típus csúcséve 116 000 autó legyártásával. Hiába készült összesen 1 006 401 darab, a 340-360-as Volvókat kiveszés fenyegeti. Oldalanként egy szál laprugó a hátsó rugója
Ha alulértékeltségi rangsort kellene felállítani az OT-korú autók között, a Volvo 340-360 az élen lehetne. Lestyán Balázs autójából a tervek szerint alapos felújítás után akár oldtimervizsgás autó születhet, a többinek pedig addig kéne megfogni a kezét, ameddig olcsók, és ameddig egyáltalán léteznek.
Használt Volvo 340-360: nem kár értük vagy megmentendők?
Használt Volvo 340-360: nem kár értük vagy megmentendők?