Ha a használt autók világának sztárjait kellene felsorolnunk, akkor a GD1-es Honda Jazz mellett a Hyundai i30 FD és a Kia Cee’d ED is említendő volna állócsillagként. Mivel a Kia Cee’dből már bemutattunk egy kombit, most egy ötajtós Hyundai i30 következik 2008-ból, 223 800 kilométerrel.

Modelltörténet – Hyundai i30 FD, 2007-2012

2007. ősz: az i30 hazai bemutatása az Elantra utódaként. Testvérmodell: Kia Cee’d ED

2008: befut a kombi, az i30 cw (crossover wagon)

2010: modellfrissítés, eltérő hűtőmaszk, módosított motorkínálat

2012. tavasz: modellváltás az i30 2. generációjára

Sokan vakon hisznek a szívó benzines japán és koreai autókban, nekik különösen tanulságos lehet a Magyarországon forgalomba helyezett, 1,2 millió forintos irányárú használt autó. Mert ebben az ársávban sincs hibátlan autó.

A Hyundai i30 motorkínálata és fogyasztása

Benzines motorok átlagfogyasztása
1,4 16V (109 LE) 7,36 l/100 km
1,6 16V (126 LE ) 7,41 l/100 km
2,0 16V (143 LE) 8,0 l/100 km

Dízelmotorok átlagfogyasztása
1,6 CRDi LP (90 LE) 5,6 l/100 km
1,6 CRDi HP (115/128 LE) 5,8/5,7 l/100 km
2,0 CRDi (140 LE) 6,7 l/100 km
Forrás: Spritmonitor.de

Ebben a cikkben egy a hirdetés szövegében csodálatosnak hazudott, de élőben annál hervasztóbb Hyundai i30-ról ír szakértőnk, Varga Tibor. Érdemes elolvasni, ha első generációs Hyundai i30-ban vagy a kortárs Kia Cee’dben gondolkodtok használt autóként.

Mellette – Ellene
 
  • Megbízható technika
  • Stabil elektronika
  • Erős értéktartás
  • Erős értéktartás
  • Pörgős, élénk benzinesek
  • Jó utastéri térkínálat
  • Nincs kettős tömegű lendkerék az 1,6-os dízelekben
  • Sokfelé javítható Bosch-befecskendezés a dízelekben

 

 
  • A lepukkant példányok sem olcsók
  • Zavaró motorhang autópályán (benzinesek)
  • Láncbajok (1,4 16V és 1,6 16V)
  • Közepes utastéri minőségérzet
  • Kombiként a Cee’d SW-nél sokkal kisebb a csomagtere (415 l)