Folytatódik a Vezessen a Kilométerkirályok sorozat, a dízel Focus és a benzines G Astra után ismét egy dízelmotoros használt autóval. Ezt a Škoda Octavia 1,9 PD TDI Combit 10 éves korában 450 ezer forintért vette mostani gazdája 2018-ban. Ő használtautó-értékesítő, tehát szakember, aki tudta, mit vesz, és miért mond igent egy autóra, amitől sokan hanyatt-homlok menekülnének.
Ára nagyjából egymillió forinttal volt alacsonyabb egy átlagos távok megtételére használt és szebb karosszériájú, 2008-as dízel Octavia II áránál, mert a fekete kombi valós futásteljesítménye majdnem egymillió kilométer.
Első gazdája is elég sokat járt vele, 2011-ben közel 140 000 kilométerrel adta el az autót egy személyszállítónak. Lekértem az autó adatlapját a Jármű Szolgáltatási Platformon, ahol a Magyar jármű jelleg rubrikában szerepel is, hogy taxi volt, ott van a taxiengedély száma és az igazolások az autó sikeres taximinősítéséről. A taxis múltról vallanak az évente ismétlődő vizsgák és a fotókról is könnyű kiszúrni a képeken a sárga rendszámtáblát.
Ezt a Škoda Octavia 1,9 PD TDI Combit 10 éves korában 450 ezer forintért vette mostani gazdája 2018-ban. Tudta, mire mond igent
Ezt a Škoda Octavia 1,9 PD TDI Combit 10 éves korában 450 ezer forintért vette mostani gazdája 2018-ban. Tudta, mire mond igent
Fotó megosztása:
Büszkén hasít a BXE-motorkódú 1,9 PD TDI. Mai gazdájánál 5,2 és 8 liter között mozog a fogyasztása 100 km-en
Büszkén hasít a BXE-motorkódú 1,9 PD TDI. Mai gazdájánál 5,2 és 8 liter között mozog a fogyasztása 100 km-en
Fotó megosztása:
2004 és 2008 között csak ebben a formában készült az 1Z modellkódú Octavia II, 2008 végén volt a modellfrissítés, utána az újabbb és ez a verzió párhuzamosan futott, a régebbi Classic néven
2004 és 2008 között csak ebben a formában készült az 1Z modellkódú Octavia II, 2008 végén volt a modellfrissítés, utána az újabbb és ez a verzió párhuzamosan futott, a régebbi Classic néven
Fotó megosztása:
Kényelmes, nagyon tágas és jó felszereltségel belül is igényes autó
Kényelmes, nagyon tágas és jó felszereltségel belül is igényes autó
Fotó megosztása:
Talán sosem volt annyira közel a Golfhoz az Octavia, mint a második generációval. Jobbnak is mondhatjuk
Talán sosem volt annyira közel a Golfhoz az Octavia, mint a második generációval. Jobbnak is mondhatjuk
Fotó megosztása:
Tulajdonosa nyugodt szívvel indul el vele bárhová. Két év alatt semmi olyat nem produkált, amiért meg lehetne orrolni rá
Tulajdonosa nyugodt szívvel indul el vele bárhová. Két év alatt semmi olyat nem produkált, amiért meg lehetne orrolni rá
Fotó megosztása:
Temérdek kavics pattant fel az orrára
Temérdek kavics pattant fel az orrára
Fotó megosztása:
Eredetiek a fényszórók
Eredetiek a fényszórók
Fotó megosztása:
Nagyobb baleset nélkül megúszta az autó az eltelt 12 évet
Nagyobb baleset nélkül megúszta az autó az eltelt 12 évet
Fotó megosztása:
Gyári a fényszóró mindkét oldalon
Gyári a fényszóró mindkét oldalon
Fotó megosztása:
Autópályázós autó volt, látszi a nagy sebességnél érkező apró kövek nyoma
Autópályázós autó volt, látszi a nagy sebességnél érkező apró kövek nyoma
Fotó megosztása:
Megfakult az embléma, de ez az autó dicsőséget hozott a márkának
Megfakult az embléma, de ez az autó dicsőséget hozott a márkának
Fotó megosztása:
A lepattogzott festéket pár helyen kijavította az előző tulajdonos, másutt nem. Ott megindul a korrózió
A lepattogzott festéket pár helyen kijavította az előző tulajdonos, másutt nem. Ott megindul a korrózió
Fotó megosztása:
Kényelmesen rugózik
Kényelmesen rugózik
Fotó megosztása:
Rozsdásodik a küszöb és a sárvédő, ez gyakori gond a VW-konszern PQ35 padlólemezére épített autókkal
Rozsdásodik a küszöb és a sárvédő, ez gyakori gond a VW-konszern PQ35 padlólemezére épített autókkal
Fotó megosztása:
Elődjénél a szélvédő feletti kiálló oromzat gyűjtotte a felpattanó kavicsokat, ezért ott sok a rozsdás Octavia I. Itt szerencsésebb a konstrukció
Elődjénél a szélvédő feletti kiálló oromzat gyűjtotte a felpattanó kavicsokat, ezért ott sok a rozsdás Octavia I. Itt szerencsésebb a konstrukció
Fotó megosztása:
Sokáig a használt autók Laetitia Castája volt egy Octavia TDI
Sokáig a használt autók Laetitia Castája volt egy Octavia TDI
Fotó megosztása:
Hátul is kopott az embléma
Hátul is kopott az embléma
Fotó megosztása:
Jellegzetes formai márkaelem a C-betű a hátsó lámpákban
Jellegzetes formai márkaelem a C-betű a hátsó lámpákban
Fotó megosztása:
Tükörindexes
Tükörindexes
Fotó megosztása:
Még a PD-elemek is eredetiek, természetesen a motor és a váltó is az
Még a PD-elemek is eredetiek, természetesen a motor és a váltó is az
Fotó megosztása:
Kimaródhatnak az adagolófúvóka fészkei a hengerfejben, de erre van javítóháttér itthon
Kimaródhatnak az adagolófúvóka fészkei a hengerfejben, de erre van javítóháttér itthon
Fotó megosztása:
Rendszeres és alapos karbantartás nélkül egy munkaautó nem tölti be feladatát, akinek mennei kell, az költ is az autójára
Rendszeres és alapos karbantartás nélkül egy munkaautó nem tölti be feladatát, akinek mennei kell, az költ is az autójára
Fotó megosztása:
Hány megtett kilométert tippelnétek rá? Aligha közel egymilliót
Hány megtett kilométert tippelnétek rá? Aligha közel egymilliót
Fotó megosztása:
Évente 160 000 kilométert is beletett a második tulajdonos az összesen háromból. Franciaországba ingázott vele
Évente 160 000 kilométert is beletett a második tulajdonos az összesen háromból. Franciaországba ingázott vele
Fotó megosztása:
Kényelmes, biztonságos autó
Kényelmes, biztonságos autó
Fotó megosztása:
Hány megtett kilométert mondanátok erre a kormánykerékre?
Hány megtett kilométert mondanátok erre a kormánykerékre?
Fotó megosztása:
Midkét oldalon egész enyhe a kopás a kormányküllőkön
Midkét oldalon egész enyhe a kopás a kormányküllőkön
Fotó megosztása:
A kopásnyomok alapján sztrádán belül foghatta az előző tulaj
A kopásnyomok alapján sztrádán belül foghatta az előző tulaj
Fotó megosztása:
Nagy előnye családi autóként a tágas és átgondolt csomagtartó
Nagy előnye családi autóként a tágas és átgondolt csomagtartó
Fotó megosztása:
Sok apró ötlet teszi szebbé az életet vele
Sok apró ötlet teszi szebbé az életet vele
Fotó megosztása:
Hátulról sem sérült, megvan az autó típustáblája matricaként a fenéklemezén
Hátulról sem sérült, megvan az autó típustáblája matricaként a fenéklemezén
Fotó megosztása:
Erre a matricára figyeljetek, hiánya sérülésre utalhat
Erre a matricára figyeljetek, hiánya sérülésre utalhat
Fotó megosztása:
Nem karcmentes és patika, hanem egy valódi használt autó
Nem karcmentes és patika, hanem egy valódi használt autó
Fotó megosztása:
Rozsdásodik az első küszöb az utas oldalán
Rozsdásodik az első küszöb az utas oldalán
Fotó megosztása:
Jó állapotban megmaradt a váltókar
Jó állapotban megmaradt a váltókar
Fotó megosztása:
6,5 literes átlagfogyasztással számolva 64 025 liter gázolajat égetett el 985 000 km alatt
6,5 literes átlagfogyasztással számolva 64 025 liter gázolajat égetett el 985 000 km alatt
Fotó megosztása:
Egy autóról a dokumentumai többet mondanak, mint az a pillanatfelvétel, amiben a vevő látja
Egy autóról a dokumentumai többet mondanak, mint az a pillanatfelvétel, amiben a vevő látja
Fotó megosztása:
A gondosan vezetett táblázatban látható, mikor milyen karbantartási munkát és javítást végeztetett az előző tulajdonos
A gondosan vezetett táblázatban látható, mikor milyen karbantartási munkát és javítást végeztetett az előző tulajdonos
Fotó megosztása:
Évente 40-160 ezer kilométert tett meg az autó
Évente 40-160 ezer kilométert tett meg az autó
Fotó megosztása:
2008 óta nem vesztek el az autó átadáskori dokumentumai
2008 óta nem vesztek el az autó átadáskori dokumentumai
Fotó megosztása:
Egy százas odaveszett a kétszeri óratekerésben, most van 985 000 benne
Egy százas odaveszett a kétszeri óratekerésben, most van 985 000 benne
Fotó megosztása:
Nem vásott el az ajtókárpit
Nem vásott el az ajtókárpit
Fotó megosztása:
Csak elöl elektromos az ablakemelő
Csak elöl elektromos az ablakemelő
Fotó megosztása:
Elhinnétek, hogy 985 000 km után így nézhet ki egy kilincs a vezető oldali ajtón?
Elhinnétek, hogy 985 000 km után így nézhet ki egy kilincs a vezető oldali ajtón?
Fotó megosztása:
Elöl-hátul szépek az ajtóborítások
Elöl-hátul szépek az ajtóborítások
Fotó megosztása:
Elöl-hátul szépek az ajtóborítások
Elöl-hátul szépek az ajtóborítások
Fotó megosztása:
Jumbo-box nélkül hiányozna a hátsó levegőbefúvás is
Jumbo-box nélkül hiányozna a hátsó levegőbefúvás is
Fotó megosztása:
Elődjében a lábtér vallotta kárát a hatalmas csomagtartónak, ebben bőven van hely
Elődjében a lábtér vallotta kárát a hatalmas csomagtartónak, ebben bőven van hely
Fotó megosztása:
Télen jól jön az ülésfűtés
Télen jól jön az ülésfűtés
Fotó megosztása:
Nincsenek pixelhibák a kijelzőn
Nincsenek pixelhibák a kijelzőn
Fotó megosztása:
Nem hanyatlik le a középső rakodóhely fedele, még mindig bírja a szerkezet
Nem hanyatlik le a középső rakodóhely fedele, még mindig bírja a szerkezet
Fotó megosztása:
Hátulra is jutott belső világítás
Hátulra is jutott belső világítás
Fotó megosztása:
Lazán jár, de működik a kilincs
Lazán jár, de működik a kilincs
Fotó megosztása:
Vajon hány ezerszer kapcsoltak világítást ebben az autóban?
Vajon hány ezerszer kapcsoltak világítást ebben az autóban?
Fotó megosztása:
Nem sok kopásnyomot találni a belső térben
Nem sok kopásnyomot találni a belső térben
Fotó megosztása:
Nem, a kép nem a hátsó kilincsről készült, hanem a vezető oldali ajtón lévőről
Nem, a kép nem a hátsó kilincsről készült, hanem a vezető oldali ajtón lévőről
Fotó megosztása:
Kovács Zoltán két éve vette a 980 000 kilométer felett járó dízel Octaviát. A harmadik tulajdonos szakember, tudta, hogy 450 ezer forintért jó vétel a legnagyobbrészt autópályán használt TDI
Kovács Zoltán két éve vette a 980 000 kilométer felett járó dízel Octaviát. A harmadik tulajdonos szakember, tudta, hogy 450 ezer forintért jó vétel a legnagyobbrészt autópályán használt TDI
Fotó megosztása:
Nem néz ki elhasználtabbnak, mint a harmadennyti futott autók kulcsa
Nem néz ki elhasználtabbnak, mint a harmadennyti futott autók kulcsa
Fotó megosztása:
Hátul is független a PQ35 padlólemezre épülő autók futóműve
Hátul is független a PQ35 padlólemezre épülő autók futóműve
Fotó megosztása:
Megkopott az oldaltámasz és enyhér porlik az ülésből a sárga habszivacs
Megkopott az oldaltámasz és enyhér porlik az ülésből a sárga habszivacs
Fotó megosztása:
Megkopott az oldaltámasz és enyhér porlik az ülésből a sárga habszivacs
Megkopott az oldaltámasz és enyhér porlik az ülésből a sárga habszivacs
Fotó megosztása:
Nem mállott el a kézifékkar
Nem mállott el a kézifékkar
Fotó megosztása:
Taxi helyett autópályás futárautó
Ez az autó taxinak taxi volt, de a városi taxikénál összehasonlíthatatlanul jobb sors jutott neki. Autópályán gyűjtötte a kilométerek ezreit és százezreit, több száz kilométert futott két motorindítás között.
Futárként dolgozó előző gazdája extrém távokat tett meg vele. Az éves műszaki vizsgák között 126-161 ezer kilométerrel gyarapodott a futásteljesítménye, utóbbi napi 440 kilométernek felel meg átlagosan, az év minden egyes napján.
Évente 160 000 kilométert is beletett a második tulajdonos az összesen háromból. Elsősorban Franciaországba ingázott vele
Munkaautó volt tehát, ami nem kisasszonysport. Mennie kellett jégben és kánikulában, célba kellett érnie szélviharban és simogató tavaszi napokon is. A kíméletlen terhelés nyomai látszanak a karosszérián.
Kapott az élettől
Festékpöttyökkel elfedett vagy ki sem javított kőfelverődések pettyezik az orrát. A két küszöb jól láthatóan rozsdásodik a sárvédő tövében megülő sártól, amit az 1Z kódjelű Octaviák és a 8P A3-asok a Golf V-tel együtt örököltek elődeiktől. A küszöb javítása és az első sárvédők cseréje már tervben van. Bontott színazonos sárvédőkkel kijöhet nagyjából 100 ezer forintból, ha egy kolléga kihegeszti a küszöböket.
Kilométerkirályok: neked is van egy?
Nemrég egy 635 000 kilométeres Opel Vectrával indítottuk a Kilométerkirályok sorozatot a Vezessen az igazán sokat futó használt autókról. Továbbra is nagy szeretettel várjuk mindazok jelentkezését, akik sokat jártak ugyanazzal az autóval, írják a kiadásokat, tisztában vannak vele, milyen óraállással mit kellett javíttatni és az mennyibe került. Tehát értékes tapasztalataik vannak azzal kapcsolatban, mire számítsanak a Vezess olvasói, ha hasonló használt autót vennének.
Ha tehát sokat futott használt autóddal vezeted a szervizköltségeket, a cserélt alkatrészeket, esetleg a tankolásokat is, írj az info kukac vezess.hu címre (lásd itt), hogy a Te autódat is bemutathassuk a kilométerkirályok között! Mert nem a valós futásteljesítményű használt autóktól kell félni, hanem a visszatekert órás, irreálisan kevés kilométeres, bizonytalan hátterű, szervizdokumentáció nélküli fekete lyukaktól, akárhogy vannak kirittyentve az autókozmetikában.
Az autót elkapta a jégeső és egyszer rádőlt egy fa is, ami a használati értékéből nem von le, de piaci értékét csökkenti. A többség egy látványra szépen megőrzött autót keres és nem az dönt nála, mit javítottak, mit cseréltek eddig és mi az, amire a szépre polírozott autóban ő fog költeni. Akkori tulajdonosa is alapos karbantartással biztosította az autó bevethetőségét, az elvégzett munkákról gondosan vezetett táblázatot adott át az Octavia mai gazdájának.
Büszkén hasít a BXE-motorkódú 1,9 PD TDI. Mai gazdájánál 5,2 és 8 liter között mozog a fogyasztása 100 km-en
Óratekerés, kétszer
Kilométer-számlálója azonban nem a valós értéket mutatja, aminek azonban nem a szokásos óratekerős átverés az oka. Az óraállás ugyanis egyszer erősen csökkent, majd a fiatalítás után visszatért a valóshoz, csak mégsem egészen.
Konkrétabban fogalmazva az autó korábbi tulajdonosának volt egy tartós futármegbízása Franciaország és Zala megye között, amit csak félmillió km alatti óraállású autóval lehetett újra elnyernie. A kilométer-számlálót a megbízási feltételekhez igazodva tekerték vissza 700 ezerről félmillió km alá, így az előző tulaj folytathatta vele ugyanannál a cégnél, ugyanazt a munkát, mint addig.
Egy százas odaveszett a kétszeri óratekerésben, most van 985 000 kilométer benne. 6,5 l/100 km átlagfogyasztással és 375 Ft/literes gázolajárral számolva 24 millió forintba került tankolni
Aztán a megbízatás lejártával újra előrepörgött a számláló, de ekkor valamiért egy százas lemaradt a megtett kilométerekből. A műszerfalról leolvasható megtett táv ezzel a 100 ezer kilométerrel ma is kevesebb a ténylegesnél.
Turbócsere, vezérlés, EGR-szelep, légtömegmérő: semmi vészes
Mostani gazdája, Kovács Zoltán úr ennek ismeretében vásárolta meg az autót, pontosan két évvel ezelőtt. A nagykanizsai Das Weltauto-bázis használtautó-értékesítő szakembere nem bánta meg a döntést. 2018 nyarán az első feladat egy olajcsere volt és friss vezérléskészlet beépítése. A már akkor is 960 000 km feletti autót egy évig használta úgy, hogy semmi baj nem volt, majd tavaly a turbófeltöltő kilehelte lelkét. Cseréjekor kipufogógáz-visszavezető szelepből is újat kapott a használt Škoda Octavia.
Pár hónapja teljesítményvesztés jelezte, hogy ideje beszerelni egy új légtömegmérőt és ennyi. Ezeken kívül semmi mást nem kellett javítani az autón, amely az augusztus végi műszaki vizsgát simán vette 886 518 kilométeres leolvasható és 986 000 kilométeres tényleges futásteljesítménnyel.
Rozsdásodik a küszöb és a sárvédő, ez gyakori gond a VW-konszern PQ35 padlólemezére épített autókkal. A 195/65 R15 talán a létező leggazdaságosabb gumiméret
Úgy szakmailag, mint emberileg nagy pillanat volt nekem, amikor egyesbe tettem a váltót és elindultam a próbaútra. Idén 20 éve dolgozom a Vezessnél és egyetlen egyszer vezettem ennél több kilométert futott autót. Érdekes, hogy az is Škoda volt, az is egykori futárautó és szintén 1,9 TDI.
Letagadhatna 650 ezer kilométert
Megilletődötten adtam a gázt, igyekeztem minél finomabban kezelni a váltót és nem terhelni feleslegesen a kettős tömegű lendkereket, aztán rájöttem, hogy felesleges óvatoskodnom. Ez egy teljesen jól működő használt autó, amelyben kicserélték, amit kellett és egymillió kilométerhez közelít ugyan, de teljesen normálisan használható.
Mint a hosszabb utazásokra befogott autókban általában, az Octavia II állapota messze meghazudtolja azt a szintet, amire legtöbben számítanak. Sokan egy bontószökevényt várnak, egy roncsot, amelynek rég el kellett volna engedni a kezét, csakhogy ez az autó sem ilyen.
Kovács Zoltán két éve vette a 980 000 kilométer felett járó dízel Octaviát. A harmadik tulajdonos szakember, tudta, hogy 450 ezer forintért jó vétel a legnagyobbrészt autópályán használt TDI
Utastere kétszer elpusztulhatott volna 980 000 kilométer alatt, itt azonban nem gusztustalanra málló kormány, szebb napokat látott váltószoknya vagy viseltes kézifékkar fogad. A burkolatok épek, a kilincs és a kilincsfészek a vezető ajtaján sem mutat ronda kopásnyomokat. A vezetőülés huzata alól pereg az üléshab porladó szivacsa, de nem nyomja a fémváz a combomat, a váltógomb és a kormánykerék sem kezdett mállani. A kormány egyik küllőjén van feltűnőbb kopás, a műanyag karimát kormányvédő óvhatta, mert alig látni rajta az évek nyomát.
Legendás az 1,9 TDI
Ebben az autóban a kímélő használatot meghálálta a technika. A gyári kettős tömegű lendkerék félmillió kilométert elment, a mostaniban is majdnem ennyi van és nem érezni rajta az elhasználódás jeleit, nincs csattanás a motor leállításakor, nem remeg és rázkódik a legendásan tartós TDI-motor.
Még a PD-elemek is eredetiek, természetesen a motor és a váltó is az
Az autó főegységei a gyáriak, eredeti a motor és a váltó is. Nem voltak még kicserélve az adagolófúvókák sem, a PD-elemeken 100 kilométeren 5,2 liternyi gázolaj fut át rajtuk országúton, autópályán 140-nel 8 liter a fogyasztás, közel az egymillió kilométerhez.
Eredetileg 105 lóerős a motor, ennek legnagyobb része a friss turbófeltöltővel és légtömegmérővel előcsalogatható a BXE-motorkódú négyhengeresből. Ha 350 ezer kilométert mondanának rá, minden további nélkül elhinném.
A használt autókkal valóban megtett kilométerek számára az autó dokumentumaiból tudtok következtetni. A pedálgumik kopásából, kifényesedett kormánykarimából, nehezen visszatekercselődő övszíjakból, az elhasznált vagy jó állapotú utastérből nem lehet érvényes következtetést levonni.
Tulajdonosa nyugodt szívvel indul el vele bárhová. Két év alatt semmi olyat nem produkált, amiért meg lehetne orrolni rá
Levezetés pihenéssel
Mostani, harmadik tulajdonosánál már pihen a Škoda Octavia 1,9 TDI, ő évente 10 000 kilométert sem tesz meg vele. Nagykanizsán belül és belföldi utakra használja. „Bátran megvettem, mert ez a motor megbízható. Nyugodt szívvel indulok el vele bárhová” – mondja róla. Bármilyen hihetetlennek is tűnhet, amióta vezethettem ezt az autót, bennem sincs kétség, hogy ahová elindulok vele, oda meg is érkezem. Ez a dízel Octavia majdnem egymillió kilométeren át igazolta, hogy nem hagy ott az úton.
Továbbra is várjuk azon olvasóink jelentkezését, akik kilométerek százezrein át feljegyezték a kiadásokat és szívesen bemutatnák autójukat! A sorozat következő autója: Opel Astra Caravan 1,6 Ecotec Kőröshegyről, 529 000 kilométerrel. A többi Kilométerkirályról itt találjátok cikkeinket.
985 000 km eredeti hajtásláncccal. Milyen autó ez a Škoda Octavia TDI?
985 000 km eredeti hajtásláncccal. Milyen autó ez a Škoda Octavia TDI?