Egy mappában a vásárláskori dokumentumok mellett mai napig megvannak a gyári prospektusok, az ezredforduló utáni autókereskedelem gyűrődésmentes kordokumentumai
151 centiméterével a Classic II-es Astra kombi 8,5 centivel magasabb az ötajtósnál és a limuzinnal. A kombi tengelytávja 5 mm-rel hosszabb, tehát 2611 mm
Utas oldali légzsák, légkondicionáló és központi zár járt a Classic plusz csomaggal a Classic II-es Astrához
Teljesítménygörbék és forgatónyomaték-diagramok a G Astra benzines motorjairól. A 84 lóerős 1,6 nyomatéka 138, de már 2600-on, a 100 lóerősé 150 Nm 3600-on
Ez aztán a fényűzés! Bőrkárpit és fautánzat is rendelhető volt a G Astrához
230 000 kilométernél kipontozódott a család előző autója, egy F Astra Caravan. Szükség volt egy újra helyette
Sokfelé járt gazdája a hálás kombival. Amíg ilyen megbízható, addig marad az Astra G
5,98-6,83 l/100 km között mozgott az éves átlagfogyasztása
4110 mm az Astra Classic II hossza az ötajtós, 4252 a limuzin és 4288 mm a kombi karosszériával. Szélességük egyformán 1709 mm
Sok G Astra lecsúszik elhanyagolt melósautóvá. A kép illusztráció
Minden fődarabja eredeti
Nemrég történt a fényszórócsere
Mattá vált az eredeti lámpák bevonata, két Hella-pótolta őket
Nagyon jó használt G Astrák ár/érték aránya a benzines motorokkal
Nincs sok kőfelverődésnyom a motorházfedélen
Hullámos a rendszámtábla
16 évesen összesen ennyi rozsda látszik a karosszérián. Ez akkor is nagy szó, ha a műanyag küszöbbetét alatt korrodálódhatott a lemez, amit nem látunk
Megsínylette a hátsó futómű a csempeszállítást és a korábbi túlterheléseket, rugótörés lett a vége
Bal hátul tört el a rugó
Nincs rozsdásodás az üzemanyag-betöltőnyílás körül
Gyári tartozék a vonóhorog
Nincs ráírva, hogy Classic II
Kétféle 1,6-os motor volt hozzá, ez a 100 lóerős, a másik 84
Sokat autózóknak különösen hasznos a fedélzeti kamera
1,6-os Ecotec, 10W40-es olajat kapott egy ideig, túl van félmillió km-en, mégsem zabálja a most épp 5W40-es motorolajat
15 ezrenként következtek az olajcserék
Legközelebb 540 000 kilométernél kell a vezérléskészletet kicserélni
Kétszer kellett kicserélni a hűtőfolyadék kiegyenlítő-tartályát
Eredeti a lambda-szonda aka oxigénszenzor
200-250 ezer kilométer után kezdett csúnyán elkoponi a gyári volán, ez egy bontóból származó kormánykerék
Jól leolvashatók a műszerek
Szabó Péter, az autó gazdája szeret fotózni. Természetesen a félmillió kilométer elérését is megörökítette
Most már 533 000 kilométeren áll a számláló
Innen még gyorsul. A légszűrőcsere után ismét megfutja óra szerint a 200-at
Minden képpont a helyén
Az ajtóborításon sem látszik a használat
Nem hagyott sok nyomot az 529 000 km
Jól működik a vezető oldali kilincs
Kiszakadtak a duda gombjai, amit a kürtlap cseréje orvosolt
Apró huplikat látni a kormány közepén a kürtlap cseréje óta
Találós kérdés: hány kilométert futott autóhoz tartoznak ezek a pedálok? A megfejtés 529 000 km. Ne próbáljatok mérvadó következtetést levonni a pedálok állapotából, ami inkább a városi utak arányára utal
Egyszer cserélték a váltószoknyát
Nincs nagy kopás a volánon, az előző 250 000 km körül kopott el
Tágas az Astra G Caravan csomagtere
Optimális a csomagtér, mert a küszöb egy szintben van a lehajtott ülésekkel sík felületet adó padlóval
529 000 kilométerre 6,35 l/100 km az átlagfogyasztás
Nagyon gondos szervizeléssel fut a cikkben bemutatott autó
Tényleg normálisnak tartotta az Opel a 30 000 kilométeres olajcsere-periódust. A tulaj megállapodott a márkaszervizzel, hogy ezt biztosan felezik
Szabó Péter akkor engedi majd el az Astra kezét, ha már nincs meg az az érzése, hogy elfordítja a kulcsot, a motor beindul és az autó meg is érkezik
Szabó Péter, az autó gazdája szeret fotózni. A nagy pillanat, 2021. júniusában jött el: csupa ötös