Ha számára új autókategóriákról van szó, a Volkswagen konszern többnyire kivár a beszállással, de a piacra belépésekor már minimum versenyképes autóval zörget be az ajtón. Így volt ez a T-Cross elindításával, ez volt a helyzet 2008-ban a Tiguannal, sőt, az azóta szinte felszámolódott kompakt egyterűekkel is. Az 1996-os Scénicet és az 1998-ban bemutatott Zafirát csak 2002-ben követte a Volkswagen válasza. De a Touran sokat nyújtott, első generációjának 13 éves pályafutás jutott, két modellfrissítéssel.
Mi a Vezess Értékbecslőben egy 2009-es autót vizsgálunk át a meglehetősen aggasztó, turbós-kompresszoros 1,4 TSI benzinessel. Tanulságos autó, mert a Touran remek egyterű, hatalmas, kényelmes, ügyesen variálható belül és kedvezőek az alkatrészárai, de pont ez a kettős feltöltésű Twincharger egy rengeteg hibalehetőséggel megvert motorváltozat még a sima turbós TSI-khez képest is. Az autó Németországból származik és óra szerint 197 000 kilométeren van túl.
Videós használtautó-átvizsgálások: a Vezess Értékbecslő többi epizódját itt találjátok.