Arányaiban nagyon kevés személyautó jut el egymillió kilométerig. A kis éves futásteljesítmény, baleset, az idős autónál adódó aránytalanul drága javítás vagy rozsdásodás miatt a legtöbb meg sem közelíti ezt az álomhatárt, mielőtt a roncstelepen landol.

Olvasónk, Kovács Benedek Škoda Superb 1,9 PD TDI-je viszont 999 997 kilométerrel érkezett átvizsgálásra a Vezess Értékbecslő stábjához. Ez a 131 lóerős limuzin most már tartalékautóként pihen, de élete jó részében oktatóautóként futott, fokozott igénybevétellel nyüstölve. 741 ezer kilométeres korában már írtunk róla, most pedig visszatért a Vezesshez, hogy együtt élhessük át az 1 000 000 kilométer megtételét.

Mi marad egy autóból, ha rutinpályán nyúzzák és kezdők szárnypróbálgatásait segíti nap mint nap? A legmeglepőbb, hogy nem züllött ronccsá. A gondos karbantartásnak, a jó minőségű alkatrészeknek, az autóértő tulajnak és a Superb szervizelését végző testvérének, Kovács Pálnak köszönhetően még lehet előtte pár év. A 131 lóerős 1,9 PD TDI dízelmotor az eredeti benne, és nem kell bele olajat utántöltögetni. Az autó szerviztörténetét pontos feljegyzések követik. Hány sebességváltó, hány kormánymű, hány kettős tömegű lendkerék fogyott egymillió kilométer megtételéig?

Vezess Értékbecslő: további videóinkat itt találod a használtautó-átvizsgálásról. Varga Tibor cikkeiért ide kattints!