Ár/érték arányban nehéz jobb családi autót találni az első generációs Ford S-Maxnál. A 2007-es Év Autójának választott egyterű nagy belül, de külseje nem emlékeztet tengeri tehénre, jó vezetni, kedvezőek az alkatrészárai és nagyon sokféle motorral készült a 115 lóerős 1,8 TDCi dízeltől a 220 lóerős, csodálatos hangú öthengeres benzinesig.

2010 végén a modellfrissítéssel jelent meg az 1,6 SCTi és a 2,0 SCTi, a közvetlen benzin-befecskendezéses turbós motorcsalád. Nézőnk autója 2009-es és 260 000 kilométert futott a 140 lóerős dízelmotorral, a francia eredetű 2,0 TDCi-vel. A turbócsere drága volt rajta, de ennek nem muszáj így lennie.

Láncbajos i30, rozsdás Cee’d, ígéretes Focus, sokat futott Swift, túlértékelt Yaris, bizonytalan Zafira: a Vezess Értékbecslő többi részét itt találod.