Akár a Magyarországon átírt használt autók sorrendjét nézzük, akár a használtautó-behozatali toplistát, a magyar lakosság mintha igen nagy arányban kijózanodott volna, ami helyzetbe hozta a kompakt autókat. A Ford Focus 2004 év végi modellváltása, illetve az Opel Astra H és a Volkswagen Golf IV 2004 elejei piaci bevezetése időben is közel áll egymáshoz, ahogy a három típus is szoros versenyben volt és van újonnan illetve használtan a vevőkért.
Ebből a trióból most a Volkswagen Golf V 1,6 szerepel a Vezess Értékbecslőben, Varga Tibor és Szörényi András egy kései, csekély futásteljesítményű autót vizsgál át, orrában a BSE motorkódú, szívócső-befecskendezéses, hengerenként két szelepes benzines szívómotorral, ami a leginkább ajánlható Otto-motor ehhez a Golfhoz. Az autónak van pár baja, ehhez képest nem olcsó, de a piac diktál: az 1K kódjelű Golf V valamiért többet megér a piacot mozgató átlagembereknek, mint egy Astra H vagy Focus II. Belső tere, térkihasználása és kényelme valóban kiemeli a mezőnyből, benzines motorjai aligha.
Alulértékelt Mégane, láncbajos i30, félmilliós A8, rozsdás Cee’d, ígéretes Focus, sokat futott Swift, túlértékelt Yaris, bizonytalan Zafira, V8-as BMW: a Vezess Értékbecslő többi részét itt találod.