Használtautó-átvizsgálási videósorozatunk a Mazda MX-5-tel folytatódik. A 21 éves, 186 ezer kilométeres NB-t nagy örömmel beválogattuk a Vezess Értékbecslőbe, amikor tulajdonosa jelentkezett.

Motorja a 110 lóerős 1,6-os, a leggyakoribb verzió, részlegesen önzáró differenciálmű nélkül. Az autó egyik különlegessége, hogy gyárilag ebben sem volt, de most már van benne egy utólag beépített légkondicionáló.

A típus erős korróziós hajlama miatt a japán roadsternél az első hossztartók korrodáltsága a döntő. A motortérből nézve úgy tűnt, hogy ezen az autón szokatlanul jó állapotban vannak, de az emelőn az derült ki, hogy a takarékosan és megbízhatóan működő autónak van egy igen súlyos gondja.

Használtautó-bemutató cikkünkben részletesen is olvashattok erről a teljes joggal körülrajongott, de fájdalmas rozsdásodásra képes roadsterről. Alább pedig egy rövid áttekintés a típusról.

Röviden – Mazda MX-5 NB

Mettől-meddig? 1998-2005
Modellfrissítés: 2001
Ársáv használtan: kb. 1,1-2,6 millió Ft
Ajánlott motor: 1,6 16V (110 LE), 1,84 (140 LE), 1,84 BP-ZE (145 LE)
Alternatíva: BMW Z3 és Z4, MGF és MG TF, Smart Roadster, Toyota MR2 W30

Főbb hibalehetőségek

Korrózió a karosszérián
Rozsdásodás a bölcsőn
Rohadás a hossznyúlványon
Fokozott motorolaj-fogyasztás
Repedésre hajlamos tetőműanyag (Csak 2001 előtt)