2005-ben írtam új autóként tesztet ugyanerről a kocsiról, amely most használt autóként visszatér a Vezessre. Az elmúlt 16 évben mindössze 145 000 kilométert futott
Közel 100 százalék a használtautó-kínálatban a 140 vagy 150 lóerős dízelek aránya. Fogyasztásuk magasabb az európai konkurens autókénál, de a 2,0 CRDi motorok megbízhatósága rendben van
Jót tett a rugózási kényelemnek a gyári 17-es felnik lecserélése 16 colos kerekekre és ballonosabb gumikra
Autógázból 10,7 l/100 km a 2,4-es Sonaták átlagfogyasztása, ami a gáz literjét 265 forintjával számolva 6,1 liternyi benzinnek felel meg
900 ezer és 1,8 millió Ft között szórnak az árak, a cikk írásakor a Kia Magentisből csak dízelek vannak a Használtautón, 1,1-1,6 millió Ft közötti irányáron
Amerikában volt nagy keletje
Vonzó extra a napfénytető
Odaírták, hogy melyik a bal
Összesen 5-6 van belőle eladó a cikk írásakor
Igényes a külső zsanér, nem nyomja-keni össze a csomagokat, mint a Toyoták megoldása
17-11 évesek a Sonaták, előfordulhat rozsdásodás a kerékíveken
A lyukakon át távozni tud a sárvédőíven végigfolyó víz, nem indul el hátrafelé, szétrohasztani a kerékíveket
Mélyre belóg az első futómű felső keresztlengőkarja. Drágább beépítésén kívül a térigény a kettős keresztlengőkaros konstrukció egyik hátránya, de a kerekek megvezetése így lehet optimális
Különlegesség a kettős keresztlengőkaros első futómű. A képre csak a rugóstag és az alsó lengőkar fért rá, a felsőről a galériában találtok képet. A Kia Magentis MG első futóműve sima MacPherson
Ez a felső keresztlengőkar a kettőből
Jót tett a rugózási kényelemnek a gyári 17-es felnik lecserélése 16 colos kerekekre és ballonosabb gumikra
Összerohadt minden a kerékagynál, így a külső féltengellyel együtt kellett cserélni a kerékagyat és a kerékagycsapágyat is. Ezért van most alaposan bezsírozva a kerékagy és emiatt nincs fent a felnikupak, hogy távozhasson a víz
Öblös, szívó benzines a G4KC kódjelű Theta-négyhengeres, de lehetnek hibái. A legfőbb az olajszivattyú meghibásodása, ami gyors motorhalálhoz vezethet, a kiegyensúlyozó-tengely baja nem ilyen súlyos
A minimumjel alatt van a hűtőfolyadék szintje
A pici rézszínű eszköz az autógáz egyik szűrője, alatta az LPG-rendszer nyomáscsökkentője, reduktora látható. A Sonata 60 000 km-es kora előtt tetette be a gázszettet az a tulaj, aki 10 évig használta az egykori importőri tesztautót
Idővel itt is felújítást igényelhet a generátor
Ha nem megy egy henger és egyenetlenül jár a motor, a gyújtótrafókat érdemes ellenőrizni
Visszahívást írt ki a Hyundai a hátsó futómű segédkerete javítására vagy cseréjére az elégtelen korróziógátlás miatt
Átmeneti a javítás a sárvédőíven, a cél a rozsdásodás megállítása volt
Közelről, a kopást nagyon keresve látni csak használati nyomokat a volánon. Minden extra működik a motoros tolótetőtől az automatikus légkondicionálóig
162 lóerős a motor, a 219 Nm-ből is elég sok odaveszik a négyfokozatú, hosszú áttételű automatikus váltóban
Érdekes, hogy bal oldalon csupa vakkapcsoló van a csúcsmodellben
Összesen ennyit kopott a volán 145 000 km alatt
Egy mikrokapcsoló hibája miatt nem működött a kézi váltás és D-be téve nem jelent meg a kijelzőn a fokozat. A megoldás egy bontott fokozatválasztó kar és a hozzá tartozó kis egység beszerzése lett
Tisztán kell tartani a tolótető vízelvezető lyukait és a kerékjáratban is a lefolyóját, nehogy rozsdásodást okozzon
Jól néz ki a világos belső tér
Mindig megtalálod a szent kvarcórát
Praktikus a kis szatyorakasztó horog
Gondos tervezésről tanúskodik a meghosszabbítható napellenző
Jók az ülések. 2005-ben mesze nem volt magától értetődő a hat légzsák és az ESP
Egész jó állapotban megmaradt a bőrkárpit
Zeneművet jelent a szonáta
Szokatlan a kettő helyett egyzónás légkondicionáló. Kezelőfelülete elromolhat
2005-ben is szokatlan volt a kazettás fejegység CD-játszó nélkül
Nem sokat kopott a belső tér
Békés, rezzenéstelen utazóautó, ha nem hajszoljuk. A 273 centis tengelytávval a hátsó lábtér hatalmas, az 523 literes csomagtér is
Nagyon elegáns extra a hátsó roló
Nyugodt, hosszabb távú utazásokra ideális a Sonata a nagy benzinessel