Sokféle módon lehet használt autót venni. Az egyik módszer nagyon olcsón elvinni valamit, mert így bővebb a tartalék a többe kerülő, szebb darabokkal is óhatatlanul felmerülő javításokra.

Itt azonban egy káprázatos állapotot mutató, 22 évesen is csillogó, mindössze 206 ezer kilométert futott Opel Omega B-ről van szó. Németországból hazahozva, de a forgalomba helyezés költségei előtt, 150 000 forintért sikerült megvenni. Nézzétek meg a videót és döntsétek el, hogy szerintetek a nagyon olcsó és nagyon szép Omega javítással együtt is megéri-e az árát?

A Vezess Értékbecslő többi részét itt találjátok, Alfa 159-től a 600 ezer kilométeres Volvo S60-ig nagyon sokféle autó átvizsgálásával.

Alább pedig pár fontos információ, ha Ti is erről a hátsókerék-hajtású, 2003-ban kifutó, andalítóan kényelmes csatahajóról ábrándoztok, amely az utolsó Opel volt a felső kategóriában.

Röviden – Opel Omega B (P2800)
Mettől-meddig? 1994-2003, soros helyett V6-os benzinesekkel
Ársáv használtan: kb. 250 000 – 950 000 Ft
Ajánlott motor: 2,0 (115 LE), 2,0 16V (136 LE), 3,2 V6 (218 LE); 2,5 DTI (150 LE)
Alternatíva: BMW 5 E39, Ford Scorpio II, Mercedes E W/S 210, Nissan Maxima

Motorverziók és átlagfogyasztásuk – Opel Omega B

Benzinesek

2,0 8V (X20SE, 115 LE) – 8,8
2,0 16V (X20XEV, 136 LE) – 9,5
2,2 16V (szíjas, kettős tömegű lendkerekű Y22XE/Z22XE, 144 LE) – 9,7
2,5V5/ (X25XE, 170 LE) – 10,74
2,6 V6 (Y26SE, 180 LE) – 10,65
3,0 V6 (X30XE, 211 LE) – 11,0
3,2 V6 (Y32SE, 218 LE) – 11,8

Dízelek

2,0 DTI 16V OHC (X20DTH, 101 LE) – 7,7
2,5 TD (25DT, X25DT, 130 LE) – 8,66
2,2 DTI 16V OHC (Y22DTH, 120 LE) – 7,2
2,5 DTI 24V (Y25DT, 150 LE) – 8,2

Közúti átlagfogyasztás. Forrás: Spritmonitor.de

Főbb hibalehetőségek

Rozsdásodás
Hengerfejhiba, vízveszteség (2,5 TD)
Hibás motorvezérlés
Tömítetlenség a hajtásláncon
Különféle jeladók, érzékelők
Klímavezérlés