Régi tapasztalat, hogy télen a motorkerékpárok és a nyitható tetős autók ára is mélyebbre süllyed annál, amennyiért tavasszal vagy nyáron eladhatók. Ebből kiindulva elég jó beszállási pontok adódhatnak, ha E85-ös BMW-t vennétek.
Sokkal jobb rozsdavédelme és négy- helyett hathengeres motorja miatt sorhatosként a 2002 és 2008 közötti BMW Z4 azoknak is alternatíva lehet, akik MX-5-ös Mazdát keresnek, de elborzadnak a felsztárolt japán roadster áraitól és az első két generáció korróziós hajlamától.
Ezúttal a Vezess Értékbecslőben egy 2004-es, M54-es motorkódú BMW Z4 3,0i-t vizsgálunk át állandó szakértőnkkel, Varga Tiborral. Az autó nem egészen 185 000 kilométert tett meg az elmúlt 17 évben, és ha hiszitek, ha nem, 8 liter/100 km alatti átlagfogyasztással működik mai tulajdonosánál.
Áttekintésképp a legfontosabb tudnivalók, ha használt BMW Z4-est vennétek, akár az E85 első szériájából, akár modellfrissítés utáni évjáratokból.
Röviden – BMW Z4 (E85/E86)
Mettől-meddig? 2002-2009
Modellfrissítés: 2006-ban
Ársáv használtan: kb. 3,1-6,8 millió Ft
Ajánlott motorok: 2006 előtti M54-es sorhatok
Alternatíva: Audi TT, Mazda MX-5, Mercedes SLK, Nissan 350Z, Peugeot RC-Z
Fő hibalehetőségek
Lepergő lakk
Korrózió (ajtóélek, csomagtérfedél, küszöb)
Rugótörés hátul
Tetőműködés (kábeltörés, érzékelők, tömítések)
Csúnyán öregedő belső tér
GM karosszériamodul
N52-es motorok (el. vízpumpa, vezérműtengely-bemaródás)
VaNoS szelepvezérlés-állítás mágnesszelepe
Repedt hűtőkiegyenlítő-tartály
Kormányszervo villanymotorja
Motorverziók és átlagfogyasztás
2,0i (150 LE, négyhengeres): 7,5
2,2i (170 LE): 9,3
2,5i (177/192 LE): 8,8 / 9,5
2,5si (218 LE): 9,6
3,0 M54 (231 LE): 9,5
3,0 N52 (265 LE): 9,5
Z4 M (343 LE): 11,7
Közúti átlagfogyasztás, l/100 km. Forrás: Spritmonitor.de
Tetszett az Értékbecslő? Köszönjük és örülünk! További használtautó-átvizsgálási videók a félmilliós V8-as Audi A8-tól a Ford Focuson, a Honda Civicen és a Volkswagen Golfon át, a Mazda MX-5-ön keresztül a 366 000 kilométeres sorhatos BMW-ig, ide kattintva.