Korábban a Vezessen már olvashattatok használtautó-típusbemutatót a Golf 5G gyári kódjelű, hetedik generációjáról, amivel most az Értékbecslőben is foglalkozunk. Nem akármilyen autót vizsgáltunk át Varga Tiborral: ebben a partnerlátogatásra használt kombiban 299 861 km volt a forgatás napján, nem egész négy évesen.

A hosszú távú használat kíméli a technikát a városi üzemhez képest, de a területi képviselők alatt futó autók komoly terhelést kapnak. Mi lett a turbóval és a részecskeszűrővel, meddig bírja a kettős tömegű lendkerék? (Az autót még tavaly nyáron vettük fel, ezért virítunk rövid ujjú pólóban. A lassú átfutáson javítani fogunk.)

Rövid áttekintés a hetes Golfról használtan

Röviden – Volkswagen Golf VII (5G)
Mettől-meddig? 2012-2019
Modellfrissítés: 2017 elején
Ársáv használtan: kb. 2 600 000–8 700 000 Ft
Ajánlott motor: 1,6 TDI (105-115 LE), 2,0 TDI (150 LE), E-Golf (136 LE)
Alternatíva: Ford Focus III, Hyundai i30, Opel Astra K, Peugeot 308, SEAT Leon 5F

Főbb hibalehetőségek

Szelepkokszosodás (TSI-k)
Nagynyomású szivattyú (TSI-k és TDI-k)
Klímakompresszor
Vízhűtéses EGR-szelep (TDI-k)
DSG-vezérlőegység
DSG-mechatronika,
Kopott duplakuplung
Repedt nyomástároló tömb (DSG-k)

A gyakoribb motorok átlagfogyasztása

1,2 TSI (105 LE): 6,28
1,0 TSI (110/115 LE): 5,85
1,4 TSI (122-150 LE): 6,61
2,0 GTI (220-245 LE): 8,46
2,0 R (300/310 LE): 9,74

1,6 TDI (105-115 LE): 5,36
2,0 TDI (150 LE): 5,80
2,0 GTD (184 LE): 6,47

Közúti átlagfogyasztás. Forrás: Spritmonitor.de

Tetszett az Értékbecslő? Köszönjük és örülünk! További használtautó-átvizsgálási videókat láthattok 200 ezer forint alatti és hatmillió Ft feletti autókról. Ceed és i30, G Astra és 307, Yaris és Mégane: a Vezess Értékbecslő többi epizódját itt találjátok a félmilliós V8-as Audi A8-tól a Lexus IS-en és GS-en a 366 000 kilométeres sorhatos BMW-ig.