Ezúttal egy 2015-ös, 212 222 kilométert futott Ford Focus 1,6 TDCi áll emelőre a Vezess Értékbecslőben. Az autó piaci értéke 3 millió forint körül mozog. Nagyon sokan keresnek ebben az árban és méretben használt autót, videónkból kiderül, hogy a Ford Focus milyen értékeket és hibalehetőségeket tartogat.
Ebben a cikkünkben részletesen olvashatsz a harmadik generációs Ford Focusról, alább pedig egy gyors áttekintést nyújtunk a Ford Focus C346 kódjelű nemzedékéről.
Ez a Ford Focus a One Ford stratégia szülötte. A Boeing éléről a Fordnál landoló Alan Mulally elve volt a világautó visszahozása, csökkentendő a fejlesztési és gyártási költségeket, így ismét összeért a még a Focus I-re épülő észak-amerikai és az európai modell.
2011-es piaci bevezetésekor a C346 kódjelű Ford Focus még nem volt ilyen előnyös külsejű, cserébe érkezésekor a típus rengeteg vezetőtámogató rendszert demokratizált. Az akkor új (és műszakilag Ford-alapú) Volvo S60/V60 megoldásainak zöme ezzel eljutott a könnyebben megfizethető autókba.
Röviden – Ford Focus III (C346)
Mettől-meddig? 2011-2018
Modellfrissítés: a 2015-ös modellévre
Ársáv használtan: kb. 1 450 000– 5 400 000 Ft
Ajánlott motor: 1,6 TDCi 16V, 1,5 TDCi, 2,0 TDCi; 1,6 Ti-VCT, 1,6 SCTi és 1,5 EcoBoost
Alternatíva: pl. Alfa Giulietta, Lancia Delta, Nissan Pulsar és a 308-Astra-i30-Mégane vonulat.
Főbb hibalehetőségek, Ford Focus III (C346)
Termosztátház
Repedő hűtőfolyadék-tartály és hűtőfolyadékcső
AdBlue-adagolás (Euro 6-os dízelek)
Kuplungszerkezet vagy nyomólap rugófüleinek törése (korai modellek)
Kopott volán (csak kormányfűtéses autók)
1,0 EcoBoost: vezérlés, feltöltő, olajozás
Ha tetszett a Vezess Értékbecslő és szeretnéd megnézni, mit tud a többi használt autó az átvizsgáláson, itt találod a többi részt. 150 ezres olcsó autóktól a modern Audi A6-ig nagyon sokféle autó járt már nálunk.