Légrugós Audi A6 már járt nálunk, de a Vezess Értékbecslőben most először vizsgáltunk át hidropneumatikus futóművű használt autót. A hidrós kerékfelfüggesztés nem légrugózás, mert a gömbökben lévő hidraulikafolyadék és a gáztöltet együttesen biztosítja a rugózást.

Varga Tibor, az Autóvizsgálat.hu és részéről és Szörényi András a Vezesstől a szebbik C5-öt, a 2004 utáni második fázisba tartozó modellt állítja emelőre és viszi próbaútra. Azzal talán nem lőjük le a poént, hogy a 312 000 km-t futott autó tényleges állapota sokkal jobbnak bizonyult a típus rossz hírénél.

Ha érdekel az első generációs Citroën C5, a legfontosabb adatokat és információkat összegyűjtöttük róla.

Röviden: Citroën C5 (DC/DE)

Mettől-meddig? 2000-2007
Ársáv használtan: kb. 350 000-1,5 millió Ft
Ajánlott motorok: 2,0 HDi és 2,2 HDi
Modellfrissítés: 2004-ben, új motor az 1,6 HDi
Alternatíva: Ford Mondeo Mk3, Opel Vectra C, Peugeot 407, Renault Laguna II

Közúti átlagfogyasztás

Benzines motorok
1,8 szívó (117/125 LE): 8,3
2,0 szívó (136 LE): 8,8
3,0 V6 (207/210 LE): 10,7

Dízelmotorok
1,6 HDi (110 LE): 5,9
2,0 HDi (109 LE): 6,4
2,0 HDi (136 LE): 6,75
2,2 HDi (133 LE): 7,3
2,2 HDi (177 LE): 7,1

Közúti átlagfogyasztás, l/100 km. Forrás: Spritmonitor.de

Hibalehetőségek

Hengerfejtömítés a szívó benzineseken
Vezérlésállítás a V6-on
Olajszivárgások
Elektronikai malőrök
BSI-modul
Elfáradó jeladók, csatlakozók
BHI-hidraulikaszivattyú (csak V6)
Töltésre/cserére szoruló gömbök a futóműben
Berágódó hátsó lengőkar
Légkondicionáló levegőelosztása