Ezúttal egy Ford Grand C-Max 1,6 TDCi állapotfelmérését és kipróbálását láthatjátok a Vezess Értékbecslőben. Varga Tibor és Szörényi András a népszerű családi autóból egy 2012-es dízelt vizsgál át a 115 lóerős motorral, valós 111 000 kilométerrel. Gondolnád, hogy profi szemmel a motorblokk alján is látható, hogy visszatekerték-e egy autó kilométeróráját?

A videóablak alatt gyors áttekintést találtok a legfontosabb tudnivalókkal a használt Ford C-Maxról és Grand C-Maxról. 

2010-től a C214 kódjelű Focus C-Max két utódot kapott, alább gyors áttekintést találtok a használt Ford C-Maxról és a három üléssoros Grand C-Maxról hasznát autóként.

Röviden: Ford C-Max és Grand C-Max

Mettől-meddig? 2010-2019
Modellfrissítés: 2015, 1,5 literes benzines és dízelmotorok
Ajánlott motorok: 1,6 Ti-VCT és AdBlue nélküli dízelek (1,5-1,6-2,0 TDCi)
Alternatíva: Mazda 5, Renault Scénic/Grand Scénic, Opel Zafira C, VW Touran
Ársáv használtan: kb. 1,9-6,5 millió Ft

Reális közúti átlagfogyasztás

Benzines motorok

1,6 Ti-VCT (105/125 LE) 7,66 l/100 km
1,0 EcoBoost (100/125 LE) 7,17 l/100 km
1,5-1,6 EcoBoost (150 LE) 8,20 l/100 km
1,5-1,6 EcoBoost (180-182 LE) 8,63 l/100 km

Dízelmotorok

1,6 TDCi (95 LE) 5,76 l/100 km
1,5/1,6 TDCi (115/120 LE) 5,99 l/100 km
2,0 TDCi 140/150 LE 6,71 l/100 km
2,0 TDCi 163/170 LE 6,57 l/100 km

Forrás: Spritmonitor.de

Fő hibalehetőségek

Csomagtérajtó-mikrokapcsoló
Átvezetőkábelek törése
Elváló fémfólia a kormányküllőkön
Túlmelegedés és hengerfejhiba (turbós 1,0 és 1,6 EcoBoost)
Eresztő termosztátház
Karbamidadagolás (AdBlue-s, Euro 6-os dízelek)
Kuplungszerkezet (nyomólap) törése
Levegős kuplunghidraulika-munkahenger
Powershift-váltó: kuplungok, vezérlés
Elrepedő alu klímacsövek
Kormánymű

Ha tetszik a Vezess Értékbecslő, használtautó-átvizsgálási videósorozatunk, a többi részt itt találod. Olcsó Hyundai i30, viharvert Honda Jazz, viseltes Audi A8, félmilliós és egymilliós Ford Focus, olajevő Octavia is volt már nálunk.