Ahogy drágul az élet, úgy nő az ázsiója a csekély fogyasztású és kiszámítható szervizköltségű autóknak. A használt japán hibridekben sokan bíznak. A Vezess Értékbecslőben egy Honda Insight következik az emelőn.

Nem éreztük, hogy bármi motorbaja volna, de az alapos műszeres diagnosztika feltárt egy most még apró gondot, amiből később komoly baj és motorhiba következhet, ha nem foglalkozik vele az adott autó tulajdonosa.

Milliós motorjavítás múlhat ezen az apró hibán 1

Jól látni a léghűtéses akkumulátorba bevezetett és onnan távozó levegő csöveit

Tanulságos eset volt, ismét igazolta, hogy érdemes időnként akkor is diagnosztizálni az autót az élő adatok ellenőrzésével, ha a volán mögül, vezetés közben (még) nem tűnik fel semmilyen hiba.

Alább egy rövid áttekintés a legfontosabb tudnivalókról és a Honda Insight közúti átlagfogyasztásáról más hibrid Hondák és HSD Toyoták tükrében.

Röviden: Honda Insight (ZE2)
Mettől-meddig? 2009-2014
Modellfrissítés: 2012
Alternatíva: Hybrid Civic és Jazz, CR-Z kupé; Opel Ampera, Toyota Prius II
Ársáv használtan: kb. 2,3 -3,5 millió Ft

Milliós motorjavítás múlhat ezen az apró hibán 2

Reális közúti átlagfogyasztás

Honda Insight II: 5,3
Honda Civic Hybrid: 5,7
Honda Jazz Hybrid: 5,4

Toyota Auris HSD (1. gen.): 5,2
Toyota Prius II: 5,2
Toyota Prius III: 5,0
Liter/100 km-ben. Forrás: Spritmonitor.de

Fő hibalehetőségek Honda Insight ZE2
Rozsdásodás
CVT-sebességváltó (hiányos olajcsere esetén)
Gyújtótrafó
Nagyfeszültségű akkumulátor (ritkán)

Milliós motorjavítás múlhat ezen az apró hibán 12

2012-ben jött ki a modellfrissítés utáni Insight

Ha tetszik a Vezess Értékbecslő, használtautó-átvizsgálási videósorozatunk, a többi részt itt találod. Olcsó Hyundai i30, viharvert Honda Jazz, viseltes Audi A8, félmilliós és egymilliós Ford Focus, olajevő Octavia is volt már nálunk.