Egy nagy, kényelmes és hosszú utazásokra használt kombihoz illik a dízelmotor. A Vezess Értékbecslőben egy harmadik generációs, nagyon gazdagon felszerelt Škoda Superb (3V) áll emelőre a 150 lóerős dízelmotorral, 240 ezer kilométerrel. A fő tanulság, hogy hatmillió forintért se várjatok új autót! Mert az új sokkal többe kerül.

Alább gyorsan áttekinthetitek a legfontosabb tudnivalókat a 3V kódjelű Škoda Superbről.

Ezúttal a Vezess Értékbecslőben

Škoda Superb (3V) 2,0 CR TDI (150 LE)
2015, 240 000 km
Piaci érték: kb. 6 millió Ft

Röviden: Škoda Superb 3V (SK481-482)

Mettől meddig? 2015-től
Modellfrissítés: 2019
Ársáv: kb. 4,8-14,5 millió Ft
Előd: Škoda Superb 3T (2008-2015)
Alternatíva: Ford Mondeo, Mazda6, Peugeot 508, VW Passat B8

Motorok, fogyasztás

Benzines motorok
1,4 TSI (150 LE) 6,78
1,5 TSI (150 LE) 7,03
1,8 TSI (180 LE, 2018-ig) 8,03
2,0 TSI (190 LE, 2019-től) 8,17
2,0 TSI (220 LE) 8,47
2,0 TSI (272-280 LE) 9,87

Dízelmotorok
1,6 TDI (120 LE) 5,77
2,0 TDI (150 LE) 5,98
2,0 TDI (190 LE) 6,62 (AdBlue-val: 6,74)
2,0 TDIevo (200 LE) 6,81

Közúti átlagfogyasztási adatok. Forrás: Spritmonitor.de

Hibalehetőségek Škoda Superb 3V (SK481-482)

Vízhűtéses EGR-szelep (TDI-k)
Szelepkokszosodás (csak 1,4 és 1,5 TSI)
Szennyeződő olajszivattyú a Haldex-kuplungban (4×4-es autók)
Kiegészítő vízszivattyú
DSG (mechatronika, váltókulissza, vezérlés)
Megszoruló motoros csomagtérajtó-nyitás
Hibás kanyarfényszóró
Erős olajfogyasztás a 200 lóerős 2,0 TDI-nél (EA288evo)

Tetszett az Értékbecslő? Használtautó-átvizsgálási videósorozatunk többi részét itt találod, rettegett és megbízhatónak hitt használt autókkal. Olcsó Hyundai i30, viharvert Honda Jazz, viseltes Audi A8, félmilliós és egymilliós Ford Focus, olajevő Octavia is volt már nálunk.