Amikor Ferdinand Piëch állt a Volkswagen élén, fontos cél volt feljebb pozícionálni a márkát. A presztízsnövelési erőfeszítések egyike a Phaeton luxuslimuzin és a felső kategóriás terepjárók közé besoroló Touareg kifejlesztése. A Touareg technikája olyannyira prémiumigényű, hogy a terepjáró a Porsche Cayenne és a pár évvel később bemutatott Audi Q7 testvérmodellje.

2002-ben mutatta be a Volkswagen a Touareget és 2010-ben váltotta le az első generációt, tehát idén a legfiatalabb autók is 13 évesek. A Vezess Értékbecslőben a legelterjedtebb motorral vizsgáljuk át a luxusigényű terepjárót, a V6-os dízellel.

Alább rövid áttekintést találtok a típusról, amelyet öt-, hat, nyolchengeres motorokon kívül V10-es dízellel és W12-es benzinessel is létezik. Egyetlen autóról sem tudok, amelynek motorkínálatában egyaránt volna 510-12 hengereres motor.

Röviden: VW Touareg (7L)

Mettől-meddig? 2002-2010
Modellfrissítés: 2006 végén
Ársáv: kb. 1,7-4,5 millió Ft
Testvérmodell: Audi Q7 (4L), Porsche Cayenne (9PA)
Alternatíva: Jeep Grand Cherokee, LR Discovery, Mercedes ML

Motorok, fogyasztás

Benzinesek
3,2 V6 (220/241 LE): 15,96 l/100 km
3,6 V6 (280 LE): 14,98 l/100 km
4,2 V8 (310/350 LE): 15,78 l/100 km
6,0 W12 (450 LE): 16,34 l/100 km

Dízelmotorok
2,5 R5 TDI (163/174 LE): 10,23 l/100 km
3,0 V6 TDI (224/240 LE): 11,73 l/100 km
5,0 V10 TDI (313/351 LE): 12,89 l/100 km

Közúti átlagfogyasztási adatok. Forrás: Spritmonitor.de

Hibalehetőségek*

Bereped a főtengely-ékszíjtárcsa gumibetétje
PD-elemek
Szívósor és vezérműlánc (V6 TDI)
Vezérműlánc (V6-os és V8-as benzinesek)
Automatikus sebességváltó (főleg az első évjáratokban és a V10 TDI-ben)
Szeleptest az Aisin-automatában
Kardántengely csapágya
Légrugózás (kompresszor, rugóharang, szeleptömb, érzékelők)
Rugótörés (acélrugós autók)
Kormánymű és szervoszivatyú
Nagyon gyorsan kopó fékek (2,2-2,7 tonna üresen)
Kábelköteg
Állófűtés
Kilincsek, ajtózárak
Üléstámla-kioldó mechanizmus

*A 2006 novemberi modellfrissítés utániakkal kevesebb a gond, mint az első pár évjárattal