Népszerű használt autó a K12 kódjelű Nissan Micra. Nagy belőle a választék, sokféle motorral készült, keveset fogyaszt és árban a Colt, a Yaris, a Jazz alatt marad. Korróziógátlása elfogadható a többi japán kisautóval összehasonlítva ebből a korszakból, a rövid, fordulékony és könnyű Micra bevált városi autó.
Mégsem szabad vakon hinni a benzines szívómotorú japán kisautókban! Hiába jók az adottságaik, szívó benzines japán kiskocsival is beleszaladhatunk jelentős kiadásokba. Erre példa a Vezess Értékbecslőben most feldolgozott Nissan Micra, amelyről röviden összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.
Ezúttal a Vezess Értékbecslőben
Nissan Micra (K12) 1,2
2004, 140 000 km
Piaci érték: kb. 650 ezer Ft
Röviden: Nissan Micra K12
Mettől-meddig: 2002-2010
Modellfrissítés: 2005, 2007
Motorok: 998-1598 cm3, 65-110 LE
Ársáv: kb. 540 ezer- 1,9 millió Ft
Ajánlott motorok: 1,2 80 LE (CR12DE); 1,4 88 LE (CR14DE), 1,6 110 LE (HR16DE)
Helyette: Citroën C3, FIAT Grande Punto (199), Ford Fiesta (JH1-JD3), Suzuki Swift (RS), Toyota Yaris II (XP9), Volkswagen Polo (9N)
Motorok és átlagfogyasztás
1,0 12V (65 LE): 6,44 l/100 km
1,2 16V (65 LE): 6,19 l/100 km
1,2 16V (80 LE): 6,56 l/100 km
1,4 16V (88 LE): 6,79 l/100 km
1,6 SR (110 LE): 6,65 l/100 km
1,5 dCi (65-68 LE): 4,79 l/100 km
1,5 dCi (82-86 LE): 4,80 l/100 km
Forrás: Spritmonitor.de

2005-től nyitható keménytetős C+C is volt belőle
Hibalehetőségek
Rozsda a küszöbön és a benzinbetöltő-nyílásnál
Beázás az ajtószigetelések miatt (korai modellek)
A csomagtérajtó zárja
Digitális kijelző és gyújtáskapcsoló
Megnyúló vezérműlánc
Nyelestengelycsapágy a sebességváltóban
Zörgő kuplungkinyomó-csapágy
Kopott, megszoruló kormánymű
Hibás kormányszervo
A hátsó híd gumipogácsái

Az első japán autóként nyerte el Európában az Év Autója címet
Tetszett a videó? Köszönjük, nagyon örülünk neki! A Vezess Értékbecslő korábbi videóit itt nézheted meg.