Van két komoly baj a nagy értékű használt autókkal: az egyik, hogy sokak, sokunk számára elérhetetlenek. A másik, hogy a lecsúszott forinttal sokszor csak az erősen sérült autókat éri meg behozni belőlük, amelyeken akkor lehet jól keresni, ha igénytelen módon történik a helyreállításuk.

Jó technika vs. összegányolt balesetes autók

Sajnos ez a használt Škoda Kodiaq vevőkörét is érinti. A Vezess értékbecslő új epizódjában egy rövid idő alatt elég sokat futó autó állt emelőre, már az új generációs, vezérműlánc helyett vezérműszíjas TSI benzines motorral. Az adásból a dízelek hibalehetőségeire is kitérünk, mert a Škoda tavaly leváltott terepjárója TDI-vel is népszerű.

 

Alább gyors áttekintést is találtok a használt NS7-es Škoda Kodiaqról.

Röviden: Škoda Kodiaq (NS7)

Mettől meddig: 2016‒2024
Modellfrissítés: 2021
Motorok: 1395‒1984 cm3, 125‒245 LE
Ársáv: kb. 6,5‒16,8 millió Ft
Ajánlott motorok: 1,4 és 1,5 TSI (125‒150 LE); 2,0 TDI-k (150/190/200 LE)
Helyette: Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Peugeot 5008, SEAT Tarraco, VW Tiguan Allspace

A gyakoribb motorok reális átlagfogyasztása

Benzinesek
1,4 TSI (125 LE) 8,25
1,4 TSI (150 LE) 8,10
1,5 TSI (150 LE) 7,97
2,0 TSI (180 LE) 9,23
2,0 TSI (190 LE) 9,00

Dízelek
2,0 TDI (150 LE) 6,78/6,55*
2,0 TDI (190 LE) 7,69/7,63*
2,0 TDI RS (239 LE) 8,45
*Karbamidbefecskendezés nélkül/AdBlue-val
Liter/100 km-ben, forrás: Spritmonitor.de

Hibalehetőségek

Eltitkolt balesetes előélet (főleg behozott használt autóknál)
Hibás LED-ek a pótféklámpában
Tömítetlen klímaberendezés
Lassan bootoló multimédia-egység
Beázó panoráma napfénytető
Olajszivárgás: olajhűtő, főtengely hátsó tömítése, vezérműház (TDI-k), alsó vezérműláncfedél (2,0 TSI)
Szivárgó termosztátház és vízpumpa (TSI benzinesek)
DSG: olajveszteség, mechatronikahiba
Szelepkokszosodás
Vízhűtéses kipufogógáz-visszavezető szelep (EGR vagy AGR)

Tetszett a videó? Köszönjük, nagyon örülünk neki! A Vezess Értékbecslő korábbi videóit itt nézheted meg.