Felső kategóriás, dízelmotoros kombiért kevesen adnak pénzt azzal a céllal, hogy utána alig menjenek vele. 15 évesen a dízel V70-es Volvókban 300-500 ezer kilométer a hirdetésekből visszaköszönő futásteljesítmény, itt azonban az óraállás alig haladja meg a 160 000 kilométert. Mindezt egy külföldről behozott, használtató-kereskedésből vett autóról kellene elhinnünk.

Az autóval kapcsolatos, minimum jogos szkepszisünk miatt különösen érdekes átvizsgálást és próbautat ígérhetünk a legfrissebb Vezess Értékbecslővel, amelyben egy harmadik generációs Volvo V70 szerepel a kultikussá érő öthengeres dízelmotorral.

Ezúttal a Vezess Értékbecslőben:
Volvo V70 D5
2010
162 012 km
Piaci érték: 3,2 millió Ft

Röviden: Volvo V70 3. generáció

Mettől meddig: 2007‒2016
Modellfrissítés: 2011, 2013
Motorok: 1560‒3192 cm3, 109‒305 LE
Ársáv: kb. 1,65-4,2 millió Ft
Ajánlott motorok: az összes öthengeres dízel és benzines; 1997 cm3 PSA-dízel
Helyette: Chrysler 300C Touring, Ford Mondeo Turnier, Mercedes E-osztály, Opel Insignia ST, Volvo S80, VW Passat Variant

A gyakoribb motorok fogyasztása

Benzinesek
2,0 szívó 4 hengeres (145 LE, B4204S3) – 9,66
T4 1,6 (180 LE, B4164T) – 8,41
T4 2,0 (190 LE, B4204T19) – 7,63
T5 (négyhengeres 240/245 LE, B4204T7 / B4204T11) – 8,69
2,5T (öthengeres, 200/231 LE, B5254T6 / B5254T10) – 10,85
3,2 sorhat (238/243 LE, B6324S / B6324S5) – 12,58
T6 sorhat (285/304 LE, B6304T2 / B6304T4) – 11,90

Dízelek
Négyhengeres 1,6 DRIVe és D2 (109-115 LE, D4162T / D4164T) – 5,42
Négyhengeres 2,0 D (136 LE, D4204T) – 6,55
Öthengeres D3 2,0 és D4 2,4 (163/181 LE, D5204T2 / D5244T12) – 6,88 / 6,54
Négyhengeres 2,0 D3 és D4 (150/181 LE, 2015-től) – 6,29 / 6,44
Öthengeres D5 (185/205 LE, D5244T4 / D5244T10) – 7,78

Liter/100 km-ben, forrás: Spritmonitor.de

Ettől a használt autótól kéne menekülni? 9

Dízelként is lehengerlő a Volvo öthengerese, sehol nincs tőle a 2015 utáni négyhengeres egyenmotor

Hibalehetőségek

Repedező bőrkárpit az üléseken
Csúnyán öregedő volán
Átvezetőkábelek (ajtók és főleg csomagtérfedél)
Klímavezérlés és eltörő klímacsövek
Tömítetlen klímakompresszor és kormányszervo-szivattyú
Turbó lecsúszó levegőcsöve
Szívósori örvényszelepek (swirlszelep) mozgatása
Kormányszervo és segédberendezések hajtószíjfeszítője (öthengeres dízelek)
Szöghajtómű (4×4-es V70 és XC70)
Kopott, kotyogó kormánymű
A Ford-motorosok Powershift váltója: mechatronika, kuplungok

Ettől a használt autótól kéne menekülni? 10

575 literes csomagterével és átgondoltságával a V70 mesebeli családi autó

Tetszett? Köszönjük, nagyon örülünk neki! A Vezess Értékbecslő többi használtautó-átvizsgálós videóját itt nézheted meg.