Ismerethiány, balszerencse, nemtörődömség: sokféle út vezethet egy motor végzetes, vagy csak gazdaságtalanul javítható meghibásodásáig. A Vezess Értékbecslő új részében egy nagyon elterjedt dízelmotor, a Volkswagen konszern 1,6 TDI négyhengeresének hibalehetőségeit vesézzük ki. Ezekről a gondokról nem árt tudnotok, hogy az alapjaiban jól megkonstruált, nagyon takarékos és hosszú élettartamú motor tényleg beváljon hosszú távú használatban.
Alább pedig gyors áttekintés arról, amit mindenképp érdemes tudni, ha használt családi autóként 5F kódjelű SEAT Leonban gondolkodtok.
Ezúttal a Vezess Értékbecslőben
SEAT Leon ST 1,6 TDI
2019
330 000 km
Piaci érték: kb. 3,8 millió Ft
Röviden – SEAT Leon (5F)
Mettől-meddig? 2012-2020
Modellfrissítés: 2017 elején
Ársáv használtan: kb. 2,7–9,1 millió Ft
Ajánlott motor: 1,6 TDI (105-115 LE), 2,0 TDI (150/184 LE)
Alternatíva: Ford Focus III, Hyundai i30, Opel Astra K, Peugeot 308, VW Golf (5G)
Főbb hibalehetőségek SEAT Leon 5F
Szelepkokszosodás (TSI-k)
Nagynyomású üzemanyag-szivattyú (TSI-k és TDI-k)
Klímakompresszor
Vízhűtéses EGR-szelep (TDI-k)
DSG-vezérlőegység
DSG-mechatronika,
Kopott duplakuplung
Repedt nyomástároló tömb (DSG-k)
Hűtő-eltömődés a hűtőkörbe jutó szilikáttól
Bomlásnak induló olajszivattyú hajtószíj (1,6 TDI)
AdBlue-folyadék fűtése és adagolása (késői TDI-k)
A gyakoribb motorok átlagfogyasztása
1,2 TSI (105/110 LE): 5,91
1,0 TSI (115 LE): 5,84
1,4 TSI (122-150 LE): 6,40
1,5 TSI (130/150 LE): 6,33
1,8 TSI (180 LE): 7,71
2,0 TSI Cupra (265-310 LE): 8,93
1,6 TDI (105-115 LE): 5,11
2,0 TDI (150 LE): 5,57
2,0 TDI (184 LE): 6,09
Közúti átlagfogyasztás. Forrás: Spritmonitor.de