Nemcsak az autóknál, de a tömegközlekedési járműveknél is egyre hangsúlyosabb a környezetbarát üzemeltetés. A DaimlerChrysler személyautói mellett a buszoknál is ebben az irányban végez kutatásokat. Még idén bemutatják a Mercedes-Benz Citaro városi autóbusz dízel-elektromos hibrid változatának prototípusát.

„Az új hibrid Citaro fontos mérföldkő a gazdaságos és káros anyagoktól mentes közlekedés megvalósítása felé vezető úton” – mondta Andreas Renschler, a DaimlerChrysler tehergépkocsi- és autóbusz-üzletágának vezetője.

Soros rendszerű hibrid hajtás kerül a Citaróba, azaz a dízelmotor nem a kerekeket, hanem a generátort hajtja áramtermelés céljából. A hibrid autóbusz hajtását mindig a középső és a hátsó tengelyvégeken található elektromos kerékagymotorok biztosítják. Az áram az autóbusz tetejére épített gondozásmentes lítiumion akkumulátorokban tárolódik, amelyet nemcsak a dízelgenerátor, hanem a fékezéskor felszabaduló, visszanyert energia is táplál.

Az új modell pusztán villanyüzemben, kipufogógáz kibocsátása nélkül is képes kisebb távolságok megtételére, ilyenkor szinte teljesen hangtalan. A hibrid Citaro a tervek szerint 2008-ban kezdi meg próbaüzemét, és 2009-től kerülhet sorozatgyártásba.