Szeretné elérni Budapest, hogy a városon belül kis teherautók vigyék az árut, a kamionok ne használják az útjait. Ezért új szabályozás léphet életbe jövőre a behajtási engedélyeknél.  

A Népszabadság úgy tudja, a jelenlegi 456-10,5 ezer forintba kerülő behajtási engedélyekért jövőre már legalább 5, de akár 60 ezer forintot is kérhet majd a főváros a korlátozott övezetekben. Sőt, a jövőben rendszámra adják az engedélyeket, így a nagy autóflottával rendelkező cégek sem tudnak trükközni két-három engedéllyel.

A „Budapest Kamion Folyosó” néven elkészült koncepció szerint januárban, de legkésőbb februárban bevezetik az új tarifákat, illetve pontosan rögzítik az először ideiglenes, még ingyenes tranzitzónák kijelölését. A végleges zónák várhatóan nyártól lesznek érvényesek, amikor mindenhol fizetni kell.

Különböző zónákra osztott Budapesten csak a kijelölt területen lehet majd áthajtani. A központi folyosóra ráhajtó utakon lehet eljutni, ezek jobbára azok, amelyeket a teherautók most is használnak.

A nagyokat nem hatja meg a záróvonal
Se ki, se be

Se ki, se be

Se ki, se be


Jelenleg úgy tűnik az autópályák bevezető szakaszai, az országos jelentőségű utak a Hungária körgyűrűig, az Üllői út, a Határ út, a Budaörsi út lesznek az engedély nélkül használható útvonalak. A kamionosok számára alternatívát jelenthet majd az M0-s körgyűrű keleti szakasza, ami várhatóan jövő augusztusra készül el, utána az átmenő forgalmat teljesen megtiltják a tehergépjárműveknek. Budapest közlekedését tovább javíthatja a tervezett új belső körút is.

A kiemelten védendő zöld zónákba a 7,5 tonnánál nehezebb járművek csak kivételes engedéllyel, külön díjazás ellenében hajthatnának be, célirányosan a 3,5 tonnánál nehezebb járművek még behajthatnának.

Jelenleg évente tízmillió forint körüli összeg jut az engedélyekből a főváros kasszájába, a várható áremeléssel a városháza ezt a bevételt most megszázszorozhatja.

Forrás. Népszabadság