A nagyokat nem hatja meg a záróvonal

Máshol lenne a helye

Máshol lenne a helye

A Fővárosi Közgyűlés csütörtökön dönt a szocialisták a főváros kamionforgalmának csökkentéséről szóló javaslatáról. A javaslat szerint 2008 márciusától csak a kijelölt tranzitútvonalakon közlekedhetnének kamionok Budapest területén. Ha az M0-ás körgyűrű – várhatóan 2008 végére – teljesen kész lesz, már csak célforgalomként jöhetnének nehéz teherautók a fővárosba.

A  kamionok útvonalából kikerülhetne az Üllői út, a Határ út, a Kőér utca és a Budai alsó rakpart is, csak az elkerülhetetlenül fontos átmenő utak maradnának meg. A közvetlenül valamilyen országúthoz kapcsolódó utakon- az M0-ás befejezéséig például a Hungária körúton –  is maradnának a kamionok, máshova azonban csak behajtási engedéllyel juthatnának be a nehéz teherautók.

A budapesti MSZP-sek elnöke, Burány Sándor azt is elmondta, hogy a fővárosban nem is az átmenő forgalom okozza a legnagyobb gondot, sok cég ugyanis Budapesten belüli telephelyei között közlekedteti a kamionjait. Ha felépül az M0-ás, megvalósulhat az a terv, hogy Budapesten az áruszállítás csak kisteherautókkal történjen – mondta a politikus.

Januártól új behajtási díjakkal is csökkentenék kamionforgalmat: a jelenleg akár havi nyolcszáz forintért Budapesten kamionokat mozgató cégeknek jövőre jóval mélyebben kell majd a zsebükbe nyúlniuk. 2008-ban már legalább 5, de akár 60 ezer forintot is kérhet majd a főváros a korlátozott övezetekben, az engedélyeket pedig rendszámra adják ki, így nem lehet az egész flottát egy jármű díjával a városba küldeni. Az MSZP tervei szerint  az új rendszerben kedvezményt kapnak majd a környezetbarát motorral hajtott teherautók.