Az erre vonatkozó fővárosi rendelet végrehajtásával foglalkozó Parking kft. vezetője, Gyarmati Zoltán szerint a korábbiak nyolc-tízszeresére megemelt tarifák, és a szigorítás – cégnév helyett csak rendszámra adják ki az engedélyt – máris elérte azt, hogy a fuvarozók alaposabban mérlegelik, hogy kiváltsák-e az engedélyeket, írja a Népszabadság.
Persze másképp látszik ez a fuvarozók szemszögéből, szerintük ugyanis túl magas az új díjszabás. Gyarmati szerint azonban az elmúlt 17 évben változatlan 500 forintos díj 5000-re emelése egyáltalán nem nagy érvágás, egyötöd tanknyi üzemanyag ára. Arra is emlékeztet a a Parking vezetője, hogy a 3,5-7 tonna közötti teherautók felelősek a főváros légszennyezettségének 38 százalékáért.
A fuvarozók szerint a szigorítások túl koraiak, meg kellett volna várni velük az M0-s körgyűrű keleti szektorának elkészültét. Panaszokra ad okot az is, hogy a negyvenfős Parking kft. ügyfélszolgálatán összesen három fő intézi az engedélyek kiadását. A teherszállítók ezért sztrájkot, blokádot is kilátásba helyeztek már, de a cég igyekszik megoldani a problémákat.
Áprilistól új, nagyobb ügyfélszolgálatot nyitnak, a városhatáron is kirendeltségeket hoznak létre, és az engedélyek kérelmezését és kiadását májustól az interneten is lehet majd intézni. Néhány héten belül több nyelven is lesz lehetőség az ügyintézésre, a havi és negyedéves engedélyek mellett bevezetik az egy napra szóló passzust, az engedélykiadás jelenlegi nyolcnapos határidejét pedig májusig két-három napra csökkentik.
A teherautók, kamionok ellenőrzését a rendőrség és a közterület-felügyelet végzi, de a Parking az év végétől kamerás figyelőrendszert is munkába állít majd, amely a rendszám alapján ki tudja majd szűrni a kijelölt útról engedély nélkül letérő vagy épp parkoló járműveket. A bevételt P+R parkolók építésére, és a kamerás rendszer kiépítéséig az ellenőrző szervek támogatására fordítják.
Forrás: Népszabadság