Nem engednék forgalomba a BKV-és szakszervezetek a rossz műszaki állapotú buszokat a fővárosban, mondta el Nemes Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének szóvivője (VTDSZSZ).
A szakszervezetek már korábban is felhívták a BKV figyelmét a rossz műszaki állapotú autóbuszokra, amire a
vállalatvezetés szeptember 30-ai határidővel a fennálló problémák orvoslását ígérte. A szerelők állásukat féltve sokszor nem is mernek szólni hasonló esetekben, a sofőröknek pedig tilos nyilatkozniuk a témában.
A mostani felszólalásra az utóbbi napokban, hetekben történt események szolgáltattak indokot, valamint az, hogy a közeli határidő ellenére semmiféle megoldási javaslatot nem láttak még a szakszervezetek.
Augusztusban két kirívó eset is történt a BKV-nál. Elsőként a Nemzeti Közlekedési Hatóság által rögtönzött éjszakai vizsgálat alatt derült ki, hogy a buszok egyharmadában (31 buszból 11) nem fog megfelelően a fék, majd pár nappal később egy álló busz gurult egy üzletsorba a Moszkva téren.
A műszaki vizsgára berendelt buszok túlnyomó része azóta áment a vizsgán, az elgurult 156-os esetében pedig még nem sikerült kideríteni a hiba okát, tudtuk meg Szilágyi Károlytól, a BKV szóvivőjétől.
A szakszervezetek szerint nem megoldás és megfelelő kapacitás híján nem is megoldható a buszok foltozgatása. Nemes Gábor szerint radikális változásokra van szükség, a jelenleg 1200 darabos járműparkból gyakorlatilag 1000-et kellene lecserélni a biztonságos közlekedési feltételek megteremtésének érdekében. A buszok átlagéletkora 14-15 év, amely jelenleg a legmagasabb az Európai Uniós tagországok között.