Itt gyorsul az autópályák forgalma 1
Itt gyorsul az autópályák forgalma 115 Pénteken kiszivárgott, hogy a közlekedési tárca újabb szakaszokra is kiterjeszti az előzési tilalmat a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek számára. A minisztérium megerősítette a hírt és kiadta a pontos listát a korlátozás alá eső helyekről.

E szerint a korábbiak mellett az M1-es és M3-as autópályákon a fővárosból kifelé vezető irányban is lesznek korlátozó táblák, illetve az M7-es autópálya Budapestről kivezető szakaszán két új helyen, az M1-M7 csomóponttól Pusztazámor-Sóskútig és a Székesfehérvár elkerülő szakaszon sem előzhetnek a jövőben a teherjárművek.

A korlátozásban érintett autópálya-szakaszok a következők:

M1-es autópálya (három szakaszon, mindkét irányban) 17,20 km – 53,5 km között, 33,6 km
M3-as autópálya (mindkét irányban) 26,6 km – 10,20 km között, hossza 16,4 km
M7-es autópálya M1-M7 csomópont és Pusztazámor-Sóskút csomópont között (Bp. felől)
M7-es autópálya Székesfehérvár elkerülő szakaszon az 57-es és a 64-es kilométer között (Bp. felől)

Ez azt jelenti, hogy összesen 116,5 kilométeren lesz tilos az előzés a nehéz tehergépjárművek számára a magyar autópályákon a jövőben.  

A tilalom kiterjesztésével a minisztérium célja, hogy még gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a közlekedés. A kísérleti jelleggel bevezetett korlátozás óta a forgalom áramlása egyenletesebbé vált az érintett szakaszon, a haladási sebesség 3 százalékkal nőtt a haladó sávban.

Emellett csökkent a közlekedési balesetek száma is. Az M1-es autópálya Hegyeshalomtól Budapestig vezető szakaszán például több mint 20 százalékkal, ezen belül a Tatabánya-Óváros csomópont és az M0-s közötti szakaszon több mint 30 százalékkal történt kevesebb baleset az eltelt egy év folyamán.

A tárca vizsgálja a korlátozás további kiterjesztését és dolgozik az intézkedés célzottabb, csak a kiemelkedően terhelt napszakokra (így pl. a reggeli órákra) vonatkozó bevezetésén. Hosszú távon a dinamikus forgalomszabályozást biztosító, változtatható jelzésképű táblák teljes magyar autópálya-hálózaton történő kiépítése lehet erre a hatékony módszer.