A BKV-nál kedvelik a Merciket. Ezúttal egy sokmilliós, ezüstszínű jószágot próbálgatnak. Ha szerencséje van, Ön is mehet vele egy kört.
Péntek óta egy négyajtós, alacsonypadlós változatú Mercedes Citaro busz rója a budapesti utakat. A 7-es busz vonalán közlekedő járgányt egy teljes hétig próbálgathatják a BKV sofőrjei, utasai.
Ismerkedés
Ismerkedés
Fotó megosztása:
Üzenet
Üzenet
Fotó megosztása:
Görbe tükör
Görbe tükör
Fotó megosztása:
Még tiszta és jó szagú
Még tiszta és jó szagú
Fotó megosztása:
A kávészünet látványossága lett a busz
A kávészünet látványossága lett a busz
Fotó megosztása:
Tiltott termékek
Tiltott termékek
Fotó megosztása:
A 7-es vonalán jár majd
A 7-es vonalán jár majd
Fotó megosztása:
Négy botos és egy fényképező ember
Négy botos és egy fényképező ember
Fotó megosztása:
Ezzel nyílik
Ezzel nyílik
Fotó megosztása:
Cseppet sem büdös
Cseppet sem büdös
Fotó megosztása:
Nyomjaaad!
Nyomjaaad!
Fotó megosztása:
Négy másodperc mozdulatlanság és záródnak az ajtók
Négy másodperc mozdulatlanság és záródnak az ajtók
Fotó megosztása:
Euro5
Euro5
Fotó megosztása:
Itt is látszik, hogy zöld
Itt is látszik, hogy zöld
Fotó megosztása:
Itt dől be a hideg
Itt dől be a hideg
Fotó megosztása:
Ők már megnyomták a gombot
Ők már megnyomták a gombot
Fotó megosztása:
37 ülő- és 110 állóhely
37 ülő- és 110 állóhely
Fotó megosztása:
Próbálja ki Ön is!
Próbálja ki Ön is!
Fotó megosztása:
Vak és rokkantbarát jármű
Vak és rokkantbarát jármű
Fotó megosztása:
Ide megy majd haza
Ide megy majd haza
Fotó megosztása:
Itt is lehet jelezni
Itt is lehet jelezni
Fotó megosztása:
Ilyen is kell bele, hogy környezetkímélő legyen
Ilyen is kell bele, hogy környezetkímélő legyen
Fotó megosztása:
Opciós Metro-dizájn
Opciós Metro-dizájn
Fotó megosztása:
Nagyon hosszú
Nagyon hosszú
Fotó megosztása:
Feljáró a kerekesszékeknek
Feljáró a kerekesszékeknek
Fotó megosztása:
Katapultülés
Katapultülés
Fotó megosztása:
Fordított hetes
Fordított hetes
Fotó megosztása:
45-48 litert fogyaszt városban
45-48 litert fogyaszt városban
Fotó megosztása:
A rámpát a sofőrnek kell lehajtania
A rámpát a sofőrnek kell lehajtania
Fotó megosztása:
220 kW-os dízelmotor
220 kW-os dízelmotor
Fotó megosztása:
A gázolajfogyasztás 3-5 százalékát eszi a varázsszerből
A gázolajfogyasztás 3-5 százalékát eszi a varázsszerből
Fotó megosztása:
Könnyen áttekinthető munkahely
Könnyen áttekinthető munkahely
Fotó megosztása:
Kvarcjáték
Kvarcjáték
Fotó megosztása:
Csillagos kormány
Csillagos kormány
Fotó megosztása:
Hiányzik az utastájékoztató rendszer
Hiányzik az utastájékoztató rendszer
Fotó megosztása:
Száguldás
Száguldás
Fotó megosztása:
Csinos hernyó
Csinos hernyó
Fotó megosztása:
Mercit minden budapestinek!
Mercit minden budapestinek!
Fotó megosztása:
Indulás-érkezés
Indulás-érkezés
Fotó megosztása:
Sorakozó
Sorakozó
Fotó megosztása:
Euro5-ös motor rossz társaságban
Euro5-ös motor rossz társaságban
Fotó megosztása:
Senkitől nem kérnek bérletet
Senkitől nem kérnek bérletet
Fotó megosztása:
Kellemes utastér, még firkák nélkül
Kellemes utastér, még firkák nélkül
Fotó megosztása:
Az Ön véleményére is kíváncsiak
Az Ön véleményére is kíváncsiak
Fotó megosztása:
Társalgó a busz hátuljában
Társalgó a busz hátuljában
Fotó megosztása:
Zöldségesrekesz az ülés mellett
Zöldségesrekesz az ülés mellett
Fotó megosztása:
Próbálja ki Ön is!
Az üzemeltetési, vezetési tapasztalatok begyűjtése után sajnos a buszt visszaadják a Mercedesnek, ahol egy alapos átvizsgálás után más európai városban gyűjt majd magának rajongókat.
Sikerbusz
A Citaro sikerbusz, 2007 óta húszezer darabot sikerült már eladni belőle. Többféle hosszúságú kivitelben is rendelhető, egészen a húszméteres méretig. A második ajtónál rokkantrámpa várja az erre rászorulókat, amelyet a vezetőnek kell előcsalogatnia a padlóból.
Csináld magad
Senkitől nem kérnek bérletet
Senkitől nem kérnek bérletet
Harmadik, negyedik ajtaja a sofőrtől függetlenül nyílik. A vezető csak lehetővé teszi az ajtónyitást, de a munka az utasokra hárul, nekik kell nyomkodni a gombokat. Ha nincs mozgás, akkor az ajtó négy másodperc múlva záródik. Nem ördöngösség – néhány vidéki városban már hozzá is szoktak az utasok – és cserébe a légkondicionáló nem az utcát hűti.
Nagy erős, kis füst
220 kW-os Euro5-ös károsanyag-kibocsátású motor húzza-vonja a városi forgalomban dolgozó csuklós buszt. Bár a CO2-kibocsátást kiáltották ki az emberiség legfőbb ellenségének, azért a szénhidrogének sem számítanak barátnak. A Mercedes igen szépen szerepel ebben a versenyszámban, az átlagos 0,4 g/kWh helyett 0,21 grammot ereget a levegőbe a kipufogója.
Hiányzó apróságok
Ismerkedés
Utastájékoztató rendszert az ingyenjáraton hiába is keresnénk, egy hétre nincs értelme beszerelni a sokmilliós próbabuszba. Szintén nem találni a vészcsengőt sem a Mercedesen. De mint kiderült, ez a 2001/85-ös szabvány szerint nem is kötelező azokon a járműveken, ahol a vezető egy légtérben van az utasokkal.
Ha látta, vagy utazott már a cifra Mercibuszon, vagy csak elmondaná véleményét, akkor az ugyfelszolgalat@bkv.hu címre írjon elektronikus levelet.