Két busz, egy időben, egy útvonalon

A BKV-nál az utóbbi időben már rengetegféle tesztbusz megfordult. A mostani összehasonlítás azért különleges, mert párhuzamosan két nagyon hasonló járművet próbálgatnak a cég buszvezetői.

Az Ikarus szállít utasokat
Mindkettő BKV-kék

Mindkettő BKV-kék

Mindkettő BKV-kék


Rajtuk kívül az utasok véleményére is kíváncsiak, a buszokban erre külön fel is hívják a figyelmet. Főként az ülések száma, elhelyezkedése, a folyosó mérete, a kapaszkodók száma, elrendezése, a kényelem, az utastájékoztatás minősége, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma érdekli a szakembereket.

Mindkét autóbusz csuklós, alacsonypadlós, mozgáskorlátozottak számára is biztonságos, kifejezetten városi használatra tervezett példány. Aki többet szeretne megtudni róluk, a BKV oldalán elmerülhet a számok, lóerők, newtonméterek világában.

Miért a BKV?

Pénz egyelőre nincs rájuk

Pénz egyelőre nincs rájuk

Pénz egyelőre nincs rájuk


A Budapesti Közlekedési Zrt.-nél közel ezer busz cseréje lenne időszerű. A futó buszok átlagéletkora tizenhét év körül van, de akadnak bőven húsz év feletti példányok is. Pénz ugyan egyelőre nincs az összes elavult, már nem megbízható darabok lecserélésére, de egy-egy ilyen teszt mégis hasznos lehet a közlekedési vállalatnak és a gyártóknak egyaránt.

Mi már néhány hete kipróbálhattuk mindkét csuklós buszt, az Ikarusról bővebben itt, a Kravtex Citadell C-19-eséről pedig itt olvashatnak bővebben. Külön öröm, hogy a jelek szerint a gyártók is olvassák a teszteket, illetve a figyelembe veszik az eddigi véleményeket is. Ennek hála a C-19-es általunk is kritizált, túl alacsonyra épített hátsó kapaszkodóin emeltek valamicskét, és a térdközeli, nem túl szerencsés helyre került kapaszkodókat is áthelyezték.

Javított beltér:

Új helyen a kapaszkodó is

Új helyen a kapaszkodó is


Hol, mikor utazhatunk ingyen?

Az első hetet a 139-es, 239-es vonalán teljesítik a tesztjárművek – ez a viszonylat a komoly szintkülönbséggel teszi majd próbára a buszokat -, majd utána a 173-as vonalán száguldhatnak a tesztjárművek. 

Gyors e-mail szinkronizálás az Ikarus közelében

Gyors e-mail szinkronizálás az Ikarus közelében

Gyors e-mail szinkronizálás az Ikarus közelében


Jó hír az utasoknak, hogy a tesztidőszak két hetében végig ingyen lehet utazni a két tesztjárművön, ugyanis jegylukasztónak híre-hamva sincs sem az új Ikaruson, sem a C-19-esen. 

Az ellenőröktől való rettegés helyett az Ikarus mégis szolgál valami extra izgalommal az utazás idejére, ugyanis a legutóbbi buszbemutatón megszellőztetett vezeték nélküli internetkapcsolat ma már működött a buszon.

Mondja el véleményét!

Nemrég még alacsony volt a kapaszkodó. Mára már kijavították.

Nemrég még alacsony volt a kapaszkodó. Mára már kijavították.

Nemrég még alacsony volt a kapaszkodó Mára már kijavították


Aki pedig kipróbálás után elmondaná véleményét a buszokról, az a BKV-INFO-nak a 258-4636-os telefonon vagy e-mailben az ugyfelszolgalat@bkv.hu címre teheti meg. Aki még nyerni is szeretne a válaszokkal, az a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület honlapján (www.veke.hu) található kérdőív kitöltése után indulhat a meglepetésekért.

Szintén ezen az oldalon látható, hogy pontosan mikor és hol találkozhatnak a két tesztbusszal.