A Scania Transport Laboratory nevű cége és a német TSL fuvarozó vállalat kihívta egymást: ki tud több üzemanyagot megtakarítani normál kereskedelmi áru szállítása során? „A legtöbb fuvarozási vállalkozó már 31-32 liter / 100 km átlagfogyasztással is elégedett. De miért ne legyen ez az eredmény még jobb?” – nyilatkozta a teszt előtt Anders Gustavsson, a Scania Transport Laboratory ügyvezető igazgatója
Hanna Fange (Scania Transport Laboratory) és Peter Röder (TSL) közötti versengés május 26-án reggel 4 órakor kezdődött a Scania svédországi központjánál. Ekkor indult útnak a két Scania R 480, 40 tonnás szerelvény a Scania Hollandiában található gyárába.
A járművek déli irányban, Svédországból a dániai Vordingborg felé haladtak, ahol a pilóták kivették kötelező, 11 órás pihenőidejüket. Innentől kezdve a járműveket más vezetők vitték tovább Zwolléba. A kísérlet május 27-én nem sokkal dél után ért véget Hanna Fangéval és Peter Röderrel a kormányoknál, ugyanis ők két új, az eredeti specifikációval megegyező, Zwolléből érkező járművet vezettek vissza Södertäljéba.
A kétnapos küzdelem után a német TSL cég pilótája ért el jobb fogyasztási eredményt 1351 km megtétele után. „29 éves tapasztalattal a kormány mögött már könnyebben gondolkodok előre és látom, hogy bizonyos közlekedési helyzetekben mi fog történni” – mondta Peter Röder, a német cég győztes pilótája, aki 25,4 liter/100 km átlagfogyasztást ért el.
Ellenfele sem teljesített rosszul, hiszen 25,7 liter/100 km átlagfogyasztással fejezte be a versenyt, pedig az értékelés szerint a vezetési stílusa nagyon eltért ellenfeléétől.
A kamionosoknak még az autósoknál is fontosabb a jó fogyasztás, hiszen az üzemanyagköltség az egyik legfontosabb költsége az ilyen vállalkozásoknak. Évi 30-35 ezer kilométeres futásteljesítmény mellett a fenn látható 5 liter különbség száz kilométerenként bőven hatszázezer forint feletti megtakarítást jelent.