A kelenföldi Autóbusz Járműtelepen mutatta be a BKV azt az új Volvo autóbuszt, amely az elkövetkező napokban a 8-as vonalán közlekedik majd. Abban nincs különbség az idei többi bemutatóhoz képest, hogy végül várhatóan ebből sem vesz a BKV egy darabot sem még pár válságos évig, de ez a jármű egyvalamiben mégis különleges: hibrid. A 29 ülő- és 56 állóhelyet kínáló Volvo 7700 dízel-elektromos hajtású.
Nagyjából 300 ezer euróba, azaz 81 millió forintba kerül, azaz 30-40 százalékkal többe, mint hagyományos motorral szerelt társai. A fejlettebb országokban azonban hajlandóak érte fizetni, nemcsak a szimpla dízel változathoz képesti 25-40 százalékkal kisebb fogyasztása miatt, hanem a hasonló mértékű károsanyag-kibocsátás csökkenés miatt is. A kevesebb tüdőbeteg ember is előny lehet a nemzetgazdaság számára.
A buszban két motor van, egy 215 lóerős dízel és egy 163 lovas elektromos, a maximális nyomaték 800 Nm. A hibrid rendszer működése egyszerű; a busz elindításáról a villanymotor gondoskodik és ezzel halad a jármű 20 km/óráig, utána indul be a dízel. Ha megáll a busz, a belsőégésű motor leáll. A villanymotorhoz szükséges akkumulátorok menet közben lassításkor töltődnek, ha teljesen lemerülnek, akkor induláskor is a dízel dolgozik.
Nemcsak a fővárosiak ismerkedhetnek meg Magyarországon a járművel, a hibrid Volvo korábban pár napig dolgozott Debrecenben és Pécsen is.