A Nissan kis-haszonjármű részlege komoly tervekkel indul neki az elkövetkező éveknek. A cél merész, saját kategóriájában 2016-ra a világ vezető gyártójává akar válni. Megnéztük, milyen modellekkel indul az egészpályás letámadás.
A Nissan kis-haszonjármű részlege komoly tervekkel indul neki az elkövetkező éveknek. A cél merész, saját kategóriájában 2016-ra a világ vezető gyártójává akar válni. Megnéztük, milyen modellekkel indul az egészpályás letámadás.
Fotó megosztása:
Családi kisbusz, apró kerekeken
Családi kisbusz, apró kerekeken
Fotó megosztása:
Mindkét oldalon van tolóajtó
Mindkét oldalon van tolóajtó
Fotó megosztása:
Akár egy hörcsög
Akár egy hörcsög
Fotó megosztása:
Hatalmas, felfelé nyíló ajtó zárja az Evaliát
Hatalmas, felfelé nyíló ajtó zárja az Evaliát
Fotó megosztása:
Kulcs nélküli juthatunk az autó belsejébe
Kulcs nélküli juthatunk az autó belsejébe
Fotó megosztása:
Hatalmasak a külső tükrök
Hatalmasak a külső tükrök
Fotó megosztása:
NV200-as családi használatra
NV200-as családi használatra
Fotó megosztása:
Kellemes belső, milliónyi kis rekesszel
Kellemes belső, milliónyi kis rekesszel
Fotó megosztása:
Gombhalmaz a kormányon
Gombhalmaz a kormányon
Fotó megosztása:
Nem hoznak zavarba a műszerek
Nem hoznak zavarba a műszerek
Fotó megosztása:
Útmegmondó gép trónol a középkonzolon
Útmegmondó gép trónol a középkonzolon
Fotó megosztása:
Hatfokozatú a manuális váltó
Hatfokozatú a manuális váltó
Fotó megosztása:
Fiók az ülés alatt
Fiók az ülés alatt
Fotó megosztása:
A könyöklőnek látszó tárgy is megtömhető úti cuccal
A könyöklőnek látszó tárgy is megtömhető úti cuccal
Fotó megosztása:
A második sorba nem nehéz beszállni
A második sorba nem nehéz beszállni
Fotó megosztása:
Ez a harmadik sor, tisztességes méretű ülésekkel
Ez a harmadik sor, tisztességes méretű ülésekkel
Fotó megosztása:
A százezres felárért nemcsak plusz ülések, hanem légkondi is jár
A százezres felárért nemcsak plusz ülések, hanem légkondi is jár
Fotó megosztása:
Pohártartó a leghátsó sorban
Pohártartó a leghátsó sorban
Fotó megosztása:
Még három üléssorral is használható méretű a csomagtartó
Még három üléssorral is használható méretű a csomagtartó
Fotó megosztása:
Jellegeztes Nissan-arc
Jellegeztes Nissan-arc
Fotó megosztása:
Többféle magassággal, tengelytávval és raktérfogattal kapható
Többféle magassággal, tengelytávval és raktérfogattal kapható
Fotó megosztása:
8-17 köbméter közti puttonyokkal kapható
8-17 köbméter közti puttonyokkal kapható
Fotó megosztása:
Fél terhelésnyi apró kavics és úti holmi lapul a raktérben
Fél terhelésnyi apró kavics és úti holmi lapul a raktérben
Fotó megosztása:
Masszív, bátran rángatható kilincsei vannak
Masszív, bátran rángatható kilincsei vannak
Fotó megosztása:
NV400
NV400
Fotó megosztása:
Nagydarab Nissan embléma az orron
Nagydarab Nissan embléma az orron
Fotó megosztása:
Ringatózó fotel is rendelhető bele
Ringatózó fotel is rendelhető bele
Fotó megosztása:
Furfangos zsebek tömege az ajtón
Furfangos zsebek tömege az ajtón
Fotó megosztása:
Papírlerakat
Papírlerakat
Fotó megosztása:
És igen, végre valaki feltalálta a szélvédő tövébe telepített 12-voltos csatlakozót
És igen, végre valaki feltalálta a szélvédő tövébe telepített 12-voltos csatlakozót
Fotó megosztása:
Dupla tükör a minimális holttérért
Dupla tükör a minimális holttérért
Fotó megosztása:
Rakodóhelyek mindenhol
Rakodóhelyek mindenhol
Fotó megosztása:
Az ülések párnája alá is lehet pakolni
Az ülések párnája alá is lehet pakolni
Fotó megosztása:
Navigációs képernyő a belső tükör helyén
Navigációs képernyő a belső tükör helyén
Fotó megosztása:
Tolatókamera képernyője a napellenzőben
Tolatókamera képernyője a napellenzőben
Fotó megosztása:
Furcsa helyen a navi kijelzője
Furcsa helyen a navi kijelzője
Fotó megosztása:
Úgy néz ki, mint egy versenyautó?
Úgy néz ki, mint egy versenyautó?
Fotó megosztása:
Platós teherautóval szlalomozni vidám feladat
Platós teherautóval szlalomozni vidám feladat
Fotó megosztása:
Éppen szökik a rakomány
Éppen szökik a rakomány
Fotó megosztása:
Navara plató nem rendeltetésszerű használata
Navara plató nem rendeltetésszerű használata
Fotó megosztása:
Öööö...
Öööö...
Fotó megosztása:
Családi kisbusz, apró kerekeken
Családi kisbusz, apró kerekeken
A Nissan már napjainkban is az egyik legszélesebb kishaszonjármű-kínálattal rendelkezik a piacon, de ez még nem minden. A meglehetősen merész terv eléréséhez – miszerint 2016-ra a Nissan vezető márka lesz – az elkövetkező években 11 új modell várható,. Jelenleg a díjnyertes Nissan NV200 kisáruszállítótól az NV400-ason, a Primastaron, Cabstaron át egészen az Atleon teherautóig tart a skála.
De ez még nem minden, hiszen a Japán postánál már az első elektromos hajtású Nissan kisáruszállítók több hónapos éles tesztje is lezajlott, amelyet a jövőben újabbak is követnek majd, Japánban és Európában egyaránt.
Japán taxik New Yorkban
Jogosan érezhetjük a világvége leheletét a nyakunkon, amikor arról hallunk, hogy a városképhez szervesen hozzátartozó, csatahajónyi, sárga amerikai taxikat japán márka modelljei váltják le New York utcáin. Márpedig így lesz, hiszen 2013 végén ellepik a város utcáit a két éven át tartó kiválasztási folyamatból győztesen kikerült Nissan modellek. Az NV200-asok New York polgármestere, Michael Bloomberg szerint a „a legbiztonságosabb, legkényelmesebb taxi, amelyet valaha használtak a városban.”
Az amerikai filmekben is lassan feltűnnek ezek a taxik:
a videó a hirdetés után indul
NV200-ast már próbálgattunk valamikor tavasszal, emlékeim szerint akkor azon keseregtünk, hogy ugyan miért nem kapható ebből itthon személyszállító változat is. Van egy jó hírünk, most már kapható. És hogy miért keseregtünk a hiányán? Mert az Evalia kényelmes, praktikus, és borzasztó sok hely van benne. De nézzük közelebbről.
Mindkét oldalon van tolóajtó
Inkább okos, mint szép
Akár egy hörcsög
Az Evalia sokkal inkább racionális, mint emocionális választás végeredményeként kerülhet egy család garázsába. Kintről csinosnak éppen nem mondható a Nissan NV200-as alapjaira épült járgány, de ezt az autót egyáltalán nem a külsejéért fogjuk szeretni. Hanem inkább a tudásáért. A két darab tolóajtónak, a takarékos, motornak, illetve a hatalmas csomagtartónak, kisebb nagyobb rekeszeknek, zuguknak örülhet aki mellette dönt.
Néhány dolgon még volna mit csiszolni, így a kormány tengelyirányú állítása, vagy az automata ablakemelők használata is kedves gesztus lenne a tervezőktől. Szintén nehezen magyarázható – illetve nagyjából értjük, hiszen egyelőre a Renault sem használ ilyet – hogy 2011-ben még ismeretlen a komfortindex ennél a márkánál is.
Íme egy kisfilm az alapként szolgáló, díjnyertes NV200-asról:
a videó a hirdetés után indul
Kellemes belső, milliónyi kis rekesszel
Kellemes belső, milliónyi kis rekesszel
A belső ezekkel az apróbb szálkákkal is szimpatikus, szerethető. Magasan ülnek benne az utasok, a tömzsi, bár üvegfelülettel áttört A-oszlopot leszámítva az autóból jó a kilátás, a külső visszapillantók hatalmasak, mindent megmutatnak, a kétoldali tolóajtók segítségével pedig a ki- és beszállás is könnyű, biztonságos mutatvány. 99750 forintos felárért a csomagtartóba két darab, oldalról lehajtható ülést is kap a vevő – illetve ebben az árban a leghátsóknak járó légkondi kiállás és vezérlés is benne van.
Ez a harmadik sor, tisztességes méretű ülésekkel
A könyöklőnek látszó tárgy is megtömhető úti cuccal
A könyöklőnek látszó tárgy is megtömhető úti cuccal
Ezek az extra székek a megszokott, harmadik sorba szánt üléseknél nagyobbak, kényelmesebbek, csak a második üléssor döntögetése lehetne valamivel kényelmesebb is, mert így nem a legkönnyebb a hátra kászálódás. Szintén kellemes meglepetés, hogy a harmadik üléssor üzembe helyezése után sem párolog el nyomtalanul a csomagtér, hanem még használható méretű marad. Sőt, ha ez nem lenne elég, akkor akad kihasználható tér az ülések alatt is.
Mi a dízelmotoros variánst próbálgattuk egy rövidke szakaszon, ahol elsőre a turbó vad szuszogása tűnt fel, amely annyira hangosan fújtat, mint éjjelente az avarban botladozó sündisznó. Egy sportosabb autóban ezzel nem is volna gond, de családi modellben kissé tájidegen ez a hang. A vezetés többi részlete is leginkább arról szól, hogy a lehető legkevésbé viseljék meg a sofőrt az autóvezetéssel járó tevékenységek. Könnyen jár a váltó, nem kell elkeseredetten belekapaszkodni a kormányba sem, mindene szépen, könnyedén jár, működik.
Többféle magassággal, tengelytávval és raktérfogattal kapható
A Renault Master műszaki alapjaira épülő NV400-as már teljesen más tészta, ez ízig-vérig haszonjármű. Háromféle tengelytávval, magassággal, motorral, és ugyanennyi felszereltségi szinttel, illetve négyféle hosszúságban, és terhelhetőséggel – 2,8-től 4,5 tonnáig – kapható a modell, igény szerint első-, illetve hátsókerék-hajtással.
Videón így fest az NV400-as:
a videó a hirdetés után indul
A raktérfogat 8 és 17 köbméter között mozog, a sebességfokozatok között pedig hatfokozatú manuális, vagy robotizált váltó segítségével lehet kapcsolgatni. Tehát bőven van miből válogatni, könnyen lehet a feladathoz passzoló NV400-ast találni.