Új típusú sebességtartó automatikát fejlesztett a Scania, amely kiküszöböli a hagyományos tempomat hibáját. Utóbbi használatakor, amikor a szerelvény hegymenetben sebességet veszít, a rendszer visszavált, hogy fenntartsa a sebességet, míg lejtőn fékezni fog. Mindez extra üzemanyag-felhasználást eredményez.
A hagyományos sebességtartó automatika nem látja előre mi fog történni az úton vagy mi van a következő kanyar után, de az Active Prediction rendszer pontosan tisztában van vele köszönhetően a GPS helymeghatározásnak és részletes adatbázisának.
A domborzati és GPS adatokból meghatározza a jármű helyzetét és az előtte levő út domborzatát. Ezekre az információkra támaszkodva a rendszer másodpercenként kiszámítja a leginkább üzemanyag-hatékony sebességet.
A hagyományos sebességtartó automatika működéséhez hasonlítva a járművezető azt tapasztalja, hogy a szerelvény a szokásosnál agresszívebben közelíti meg az emelkedőt annak érdekében, hogy hegymenet alatt minimálisra csökkentse a sebességváltásokat. Magyarán rágyorsít. A lejtő előtt a sebesség csökkenni kezd, a lejtmenet megkezdésekor a jármű saját magát gyorsítja fel a lendület és a súly kihasználásával.
A rendszer használata ugyan – a teljes vezetési napot figyelembe véve – néhány perces időveszteséget okoz, de cserében hagyományos tempomattal szemben 3%-os üzemanyag-megtakarítást eredményez. Ez éves szinten 1700 liter üzemanyagot jelenthet (40 tonnás szerelvénnyel és éves 180 000 km futásteljesítménnyel számolva).