A nyergesvontatókat, melyeket környezetkímélő EEV-motorral rendeltek, májustól kezdve, négy hónapon keresztül szállítja és adja át a Volvo. A Waberer’s International a Volvo Hungária Kft. legnagyobb ügyfele, a két cég kapcsolata 15 éves múltra tekint vissza. Wáberer György elnök-vezérigazgató és Illés Dávid, a Volvo Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a beszerzést a két vállalat között fennálló kiváló együttműködés természetes folytatásának tekinti. A Waberer’s 2500 járművet magába foglaló flottája mintegy felét Volvo kamionok alkotják.
De mi is az az EEV?
Szó szerint enhanced enviromentally friendly vehicle, tehát fokozottan környezetbarát jármű.
De miben különbözik az EEV az Euro 5-től?
A korábban használt ESC- és ELR-vizsgálati módszerek alapján a 2009. szeptember 1-jétől kötelező, Euro 5-ös vagy EEV normát teljesítő motorok csupán a kibocsátott szénhidrogének tömegében (0,46 és 0,25 g/kWh) és a füstkibocsátásban (0,5 és 0,15 m-1) különböznek. A szén-monoxidra (1,5 g/kWh), a nitrogén-oxidokra (2 g/kWh) és a szilárd részecskékre (0,02 g/kWh) vonatkozó határértékek ezeknél a méréstípusoknál megegyeznek az Euro 5-nél és az EEV-nél. Nem így az újabb ETC vizsgálati módszernél, ahol a szén-monoxid mértéke az Euro 5-ös norma 4 g/kWh-jához képest, az EEV-nél 3 g/kWh-ra csökkent. A nitrogén-oxidok kibocsátása itt sem változott, de ami a legfontosabb, a részecske-kibocsátás mennyisége a korábbi érték kétharmadára, 0,03 g-ról 0,02 g/kWh-ra csökkent. A két mérési módszer összes határértékét egyszerre kell teljesítenie annak a motornak, amelyik az EEV minősítésre pályázik.