A nyergesvontatókat, melyeket környezetkímélő EEV-motorral rendeltek, májustól kezdve, négy hónapon keresztül szállítja és adja át a Volvo. A Waberer’s International a Volvo Hungária Kft. legnagyobb ügyfele, a két cég kapcsolata 15 éves múltra tekint vissza. Wáberer György elnök-vezérigazgató és Illés Dávid, a Volvo Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a beszerzést a két vállalat között fennálló kiváló együttműködés természetes folytatásának tekinti. A Waberer’s 2500 járművet magába foglaló flottája mintegy felét Volvo kamionok alkotják.

De mi is az az EEV?
Szó szerint enhanced enviromentally friendly vehicle, tehát fokozottan környezetbarát jármű.

Waberer's-es Volvo FH flotta
Volvo FH 420 EEV

Volvo FH 420 EEV

Volvo FH 420 EEV


De miben különbözik az EEV az Euro 5-től?
A korábban használt ESC- és ELR-vizsgálati módszerek alapján a 2009. szeptember 1-jétől kötelező, Euro 5-ös vagy EEV normát teljesítő motorok csupán a kibocsátott szénhidrogének tömegében (0,46 és 0,25 g/kWh) és a füstkibocsátásban (0,5 és 0,15 m-1) különböznek. A szén-monoxidra (1,5 g/kWh), a nitrogén-oxidokra (2 g/kWh) és a szilárd részecskékre (0,02 g/kWh) vonatkozó határértékek ezeknél a méréstípusoknál megegyeznek az Euro 5-nél és az EEV-nél. Nem így az újabb ETC vizsgálati módszernél, ahol a szén-monoxid mértéke az Euro 5-ös norma 4 g/kWh-jához képest, az EEV-nél 3 g/kWh-ra csökkent. A nitrogén-oxidok kibocsátása itt sem változott, de ami a legfontosabb, a részecske-kibocsátás mennyisége a korábbi érték kétharmadára, 0,03 g-ról 0,02 g/kWh-ra csökkent. A két mérési módszer összes határértékét egyszerre kell teljesítenie annak a motornak, amelyik az EEV minősítésre pályázik.