A két hajtott és két kormányzott tengely nem szokatlan az ipari felhasználásra szánt haszonjárműveknél, ám ebben az összeállításban mégsem gyakran találkozhatunk négytengelyes teherautóval. A Tridemnél a négy tengelyből a két középső hajtott, míg az első és a hátsó kormányozható, valamint ez utóbbi szükség esetén fel is emelhető. Ezzel a speciális kialakítással a Premium Lander 10 tonna hasznos teher szállítására képes úgy, hogy közben ideális járművé válik összetett felépítmények fogadására és szűk helyen végzett manőverezésre is.

Renault Premium Lander Tridem

Tolatásnál segít a kormányzott hátsótengely

Tolatásnál segít a kormányzott hátsótengely

Különösen hátramenetben előnyös a jó manőverezhetőség, amire a zsúfolt építkezéseken gyakran szükség is van. Ilyenkor a hátsó tengely kormányzása segít a teherautó végét a megfelelő helyre irányítani. Amikor pedig a feladat befejezésekor a Tridem újra előre indul, a járművezető felemelheti a hátsó kerekeket, amivel csökkentheti az abroncskopást és a jármű üzemanyag-fogyasztását is.
Szűk építkezési területeken ideális

Szűk építkezési területeken ideális

A Tridem változatot a 6X4 kerékképletű Premium Lander alvázból fejlesztették ki. Speciális kialakításának köszönhetően fordulókör-átmérője 10-15 százalékkal kisebb az azonos hosszúságú, hagyományos 8X4-es alvázakénál. A hátsó tengely 10 tonnás teherbírása kimagasló, amit a Michelin és a Good Year által fejlesztett, első és hátsó kormányzott kerekeken is használható, 385/65 R22,5 méretű gumiabroncsok támogatnak. Ezekkel lehetővé válik az olyan nehéz felépítmények fogadása is, mint a hidraulikus daruk, csatornatisztítók, ömlesztett áru szállítására használt konténerek, ipari porszívók  és nagy hátsó túlnyúlású berendezések. A Tridem kialakításának köszönhetően jó választás lehet az ipari takarításban, valamint az ipari hulladék- és bontási anyag szállításban tevékenykedőknek.