A több mint tízezer kilométer hosszú, Európa legészakibb vidékeire tartó téli út célja a jármű műszaki megoldásainak tesztelése volt. Az új Daily 35C17 lakóautóalvázra épített Laika Kreost 170 lóerős, Euro 5-ös motorral szerelték. A rendkívül könnyű alváz jóvoltából a lakóautó igen kis tömegű, ugyanakkor szilárd maradt: a kompozit anyagokból készült első felfüggesztés garantálja a szerkezeti stabilitást és az alacsony önsúlyt, így a gyártók a felépítmény kialakításakor nagyobb terhelhetőséggel számolhatnak, ami nagyban megkönnyíti munkájukat. A Daily lakóautóalváz erejét ezenfelül a dupla hátsó kerekek adják, amelyek stabilabbá teszik a járművet és megnövelik a tengely terhelhetőségét.

Laika Kreos 8010 Iveco 35C17 alvázon

Forgatható székek az Iveco műszerfal mögött

Forgatható székek az Iveco műszerfal mögött

A baloldalra szerelt kézifékkarnak és a műszerfalon elhelyezett sebességváltónak köszönhetően több hely marad az utastér középső részén, így a fülkében egyszerűbben lehet mozogni. A fáradás csökkentését és a vezető figyelmének fenntartását szolgálja az ülés és a kezelőszervek ergonomikus kialakítása, valamint a kormánykerék is, amelynek magassága 45 mm-es tartományban állítható. A nagy felületű szélvédő és a széles látószögű visszapillantó tükrök pedig optimális kilátást biztosítanak a sofőr számára.

Az utazás során az expedíció megjárta Németország útjait és Dánia tájait is. Emellett keresztülhaladtak Lappföld svédországi részén is, ahol a jármű szélsőséges időjárási körülményekkel és útviszonyokkal is szembenézett. A túra résztvevői február 6-án értek célba: ekkor hódították meg Európa szárazföldön elérhető legészakibb pontját, a norvégiai Északi-fokot (Nordkapp). A csapat tagjai hazafelé is sikeresen vették az akadályokat, így végül február 20-án, az expedíció 37. napján érkeztek vissza a németországi Travemündébe.

Az expedíció néhány napjáról rövid videó-összefoglalót is készített a csapat, melyek a következő képre kattintva megtekinthetők.

Laika Arctic Experience a YouTube-on

Laika Arctic Experience a YouTube-on