A születésnap alkalmából Martin Daum, a Daimler Trucks North America vezérigazgatója beszélt. „A cég 1942-es alapítása óta a Freightliner az amerikai teherautóipar egyik legismertebb és legmegbecsültebb márkájává vált. Termékeivel és technológiájával már a 70-es években új szabványokat teremtett az amerikai piacon. Azóta folyamatosan toljuk feljebb és feljebb a mércét a teljesítmény, a megbízhatóság és a kényelem területén is.” – mondta. „Büszkék vagyunk a múltunkra és kíváncsian várjuk, hogy mit tartogat számunkra a jövő.”
Az nemes egyszerűséggel csak "Revolution Innovation Truck"-nak nevezett koncepciókamion az aerodinamikus formatervezésre és a fogyasztáscsökkentésre koncentrál
Az nemes egyszerűséggel csak "Revolution Innovation Truck"-nak nevezett koncepciókamion az aerodinamikus formatervezésre és a fogyasztáscsökkentésre koncentrál
Fotó megosztása:
A Freigthliner Revolution Innovation Truck az aerodinamikai vizsgálatok közben
A Freigthliner Revolution Innovation Truck az aerodinamikai vizsgálatok közben
Fotó megosztása:
Az első Freightliner, az 1942-ben bemutatott, egyszerűen csak lapátorrúnak hívott Modell 600. Ez volt az első, teljesen alumíniumfülkés haszonjármű Amerikában.
Az első Freightliner, az 1942-ben bemutatott, egyszerűen csak lapátorrúnak hívott Modell 600. Ez volt az első, teljesen alumíniumfülkés haszonjármű Amerikában.
Fotó megosztása:
A Detroit gyártja a DD13, DD15 és DD16 jelű, EPA 2010 megfelelőségű Detroit Diesel motorokon kívül a hajtáslánc többi részét is a Freightlinernek.
A Detroit gyártja a DD13, DD15 és DD16 jelű, EPA 2010 megfelelőségű Detroit Diesel motorokon kívül a hajtáslánc többi részét is a Freightlinernek.
Fotó megosztása:
Az első Freightliner, az 1942-ben bemutatott, egyszerűen csak lapátorrúnak hívott Modell 600. Ez volt az első, teljesen alumíniumfülkés haszonjármű Amerikában.
A Freightliner története akkor kezdődött, amikor Leland James, a Consolidated Freigtways szállítmányozási vállalat üzemeltetője szeretett volna saját kamionokat gyártani. 1939-ben létrehozott egy leányvállalatot, mellyel megalapozta a céges teherautógyártást. A vállalat 1949-ben vette fel a Freightliner nevet, majd 1981-ben vált a Daimler csoport részévé.
A Freigthliner Revolution Innovation Truck az aerodinamikai vizsgálatok közben
A Daimler Trucks North America LLC (Limited Liability Company – Kft.) főhadiszállása az oregoni Portlandben található. A cég vezető az amerikai közepes- és nagy teherautók piacán, amerikai osztályozás szerint a 4-estől a 8-as kategóriáig, azaz 14001 fonttól (6351 kg) egészen 33000 font (14969 kg) fölötti össztömegig.
A Detroit gyártja a DD13, DD15 és DD16 jelű, EPA 2010 megfelelőségű Detroit Diesel motorokon kívül a hajtáslánc többi részét is a Freightlinernek.
A MATS alkalmából a DTNA bemutatta a Daimler Trucks világmotorjának Amerikába is megérkezett változatait. A Daimler csoporthoz tartozó Detroit alkatrészgyártó Detroit Diesel motorjai mind megfelelnek az Egyesült Államokban jelenleg érvényes EPA 2010-es károsanyag-kibocsátási szabványnak.2011-ben 100000 darab DD13-as, DD15-ös és DD16-os motor került ki a michigani Redfordban található gyárból.