A 6×4-es és 8×4-es kerékképletű járművekhez készülő, új tandemtengely minden szempontból megfelel a DAF ATe (Advanced Transport Efficiency – Kiemelkedő Közlekedési Hatékonyság) programjának, amely üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást csökkentő, valamint a teherautó hatékonyságát javító megoldásokat kínál.
Az SR1360T egyszeres áttételű, légrugós kettős tengely 2012-től a DAF CF85 és XF105 járművek minden 6×4-es és 8×4-es kerékképletű típusához kapható. Két változatban készül, ezek műszaki terhelhetősége 21, illetőleg 26 tonna, a vontatható összsúly pedig elérheti a 70 tonnát, valamint egyes speciális alkalmazási területeken akár 120 tonna is lehet a járműszerelvény össztömege. Az 5 %-kal csökkenő üzemanyag-fogyasztás és a kisebb önsúly mellett az új tengely karbantartási költségei is kedvezőbbek, mivel olajcserét csak háromévente, vagy 450000 kilométerenként igényel.
Az SR1360T különösen praktikus nehéz rakományok szállításánál, ahol a járműszerelvény nagy össztömege miatt extra vonóerőre van szükség. A tengely ideális speciális távolsági fuvarokhoz, ráépített berendezésekkel ellátott és ECO-Combi járművekben, mivel alkalmas az azokhoz szükséges 60 tonnás vontatási súlyhoz.
Az ATe program részét képezik a 12,9 literes PACCAR MX motor újításai is, így az új dugattyúk és a teljesen zárt kipufogócsonk, amely önmagában akár 3 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezhet. Az ATe MX motor öt perc üresjárat után automatikusan leáll, a legnagyobb sebesség pedig gyárilag 89 km/h helyett 85 km/h-ra lett korlátozva, ami további 2-3 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást.