Az új EcoCity a délkelet-liverpooli Runcornban és az északkelet-angliai Darlingtonban áll majd szolgálatba az Arriva színeiben. Az üzemeltető a Deutsche Bahn, a német nemzeti vasúttársaság leányvállalata és az egyik legnagyobb közlekedési szolgáltató Európában. Az Arriva 47500 alkalmazottja segítségével évente 12 ország másfél milliárd utasát szállítja céljához.
Mike Cooper, az Arriva nagy-britanniai autóbusz divíziójának igazgatója hozzátette: „Ezek az MAN gázbuszok azon befektetések részét képezik, melyek javítani hivatottak cégünk környezetvédelmi teljesítményét. A folyamatosan növekvő hibridbusz-flottánk mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap azon környezettudatos közlekedési programunk, mellyel fenntartható közlekedési módokat kínálunk utasainknak.”
Az Egyesült Királyságban a földgázüzemű buszok közlekedtetése 30 %-os költségmegtakarítást jelent, ráadásul az EcoCity képes biogázzal is üzemelni. A jobbkormányos autóbusz alumínium testét elöl és hátul acél vázszerkezettel erősítik. A hajtást az MAN E2876 EEV jelű, 12,8 literes, 272 lóerős motorja biztosítja, míg a 12 méter hosszú, 40+2 ülőhellyel készülő jármű, a szükséges gázt négy darab, összesen 1176 liter kapacitású tartályból nyeri.
A földgázellátás folyamatos fejlesztése rendkívül fontos az angliai piacon, ezért az MAN belépett a helyi autóbuszos gázszövetségbe,a GBA-bA. A GBA jellemzően gáztartályokat és gázrendszereket épít autóbuszokba a buszüzemeltetők igényeinek megfelelően, azok telephelyein, valamint szükség esetén a finanszírozásban, üzemeltetésben és karbantartásban is szerepet vállal.
Isztambultól 450 km-re, a Törökország ázsiai részén fekvő Ankarában az MAN megnyert egy 250 darabos busztendert, amin a már jól bevált, sűrítettföldgáz-üzemű, csuklós MAN Lion’s City G-vel indult. Törökország első földgázüzemű csuklósbuszait 2013 nyaráig szállítják le a későbbi üzemeltetőnek, az EGO-Ankarának. Az első ötven busz idén szeptemberben érkezik a török fővárosba, majd minden hónapban további 25 járművet ad át az MAN. A szerződés 50 darabos opció lehívását is lehetővé teszi.
A kilencvenes évek elején az EGO-Ankara elkezdett teljes körűen átállni a földgázüzemű autóbuszok üzemeltetésére, ma pedig 1090 darab Lion’s Classic-jával a világon a legnagyobb gázbusz flottáját tudhatja magáénak. A most érkező csuklósbuszok négyajtós változatban és kihajtható rámpával készülnek, valamint 36 ülőhely és 116 állóhely szolgálja az utasok kényelmét. A busz hajtását egy 316 lóerős, soros hathengeres E28 jelű CNG-motor biztosítja, amit az út domborzati sajátosságait érzékelő TopoDyn Life opcióval kiegészített, hatsebességes ZF EcoLife váltó köt a hátsó portálhídhoz. A gázellátásról a tetőn található négy darab, összesen 820 literes kapacitású tartály gondoskodik, míg a tűzvédelemért egy motortérbe szerelt tűzoltórendszer felel. Az Ankarában üzembe álló autóbuszok az MAN helyi, ankarai gyárában készülnek majd.