Az új EcoCity a délkelet-liverpooli Runcornban és az északkelet-angliai Darlingtonban áll majd szolgálatba az Arriva színeiben. Az üzemeltető a Deutsche Bahn, a német nemzeti vasúttársaság leányvállalata és az egyik legnagyobb közlekedési szolgáltató Európában. Az Arriva 47500 alkalmazottja segítségével évente 12 ország másfél milliárd utasát szállítja céljához.

MAN EcoCity CNG

MAN EcoCity CNG

MAN EcoCity CNG

„Nagyon boldogok vagyunk, hogy megérkezett az első megrendelés, az új, angliai összeszerelésű EcoCity-re. A földgázzal vagy biogázzal üzemelő autóbuszok jövőbe mutató technológiát képviselnek a városi közlekedésben.” – mondta Tonny Griffiths, az MAN Truck and Bus UK Ltd. buszüzletágának vezetője.
MAN EcoCity CNG

MAN EcoCity CNG

Mike Cooper, az Arriva nagy-britanniai autóbusz divíziójának igazgatója hozzátette: „Ezek az MAN gázbuszok azon befektetések részét képezik, melyek javítani hivatottak cégünk környezetvédelmi teljesítményét. A folyamatosan növekvő hibridbusz-flottánk mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap azon környezettudatos közlekedési programunk, mellyel fenntartható közlekedési módokat kínálunk utasainknak.”
MAN EcoCity CNG

MAN EcoCity CNG

Az Egyesült Királyságban a földgázüzemű buszok közlekedtetése 30 %-os költségmegtakarítást jelent, ráadásul az EcoCity képes biogázzal is üzemelni. A jobbkormányos autóbusz alumínium testét elöl és hátul acél vázszerkezettel erősítik. A hajtást az MAN E2876 EEV jelű, 12,8 literes, 272 lóerős motorja biztosítja, míg a 12 méter hosszú, 40+2 ülőhellyel készülő jármű, a szükséges gázt négy darab, összesen 1176 liter kapacitású tartályból nyeri.
MAN E2876 EEV jelű, 12,8 literes gázmotor

MAN E2876 EEV jelű, 12,8 literes gázmotor

A földgázellátás folyamatos fejlesztése rendkívül fontos az angliai piacon, ezért az MAN belépett a helyi autóbuszos gázszövetségbe,a GBA-bA. A GBA jellemzően gáztartályokat és gázrendszereket épít autóbuszokba a buszüzemeltetők igényeinek megfelelően, azok telephelyein, valamint szükség esetén a finanszírozásban, üzemeltetésben és karbantartásban is szerepet vállal.
MAN Lion's City G CNG Olaszországban

MAN Lion’s City G CNG Olaszországban

Isztambultól 450 km-re, a Törökország ázsiai részén fekvő Ankarában az MAN megnyert egy 250 darabos busztendert, amin a már jól bevált, sűrítettföldgáz-üzemű, csuklós MAN Lion’s City G-vel indult. Törökország első földgázüzemű csuklósbuszait 2013 nyaráig szállítják le a későbbi üzemeltetőnek, az EGO-Ankarának. Az első ötven busz idén szeptemberben érkezik a török fővárosba, majd minden hónapban további 25 járművet ad át az MAN. A szerződés 50 darabos opció lehívását is lehetővé teszi.

A kilencvenes évek elején az EGO-Ankara elkezdett teljes körűen átállni a földgázüzemű autóbuszok üzemeltetésére, ma pedig 1090 darab Lion’s Classic-jával a világon a legnagyobb gázbusz flottáját tudhatja magáénak. A most érkező csuklósbuszok négyajtós változatban és kihajtható rámpával készülnek, valamint 36 ülőhely és 116 állóhely szolgálja az utasok kényelmét. A busz hajtását egy 316 lóerős, soros hathengeres E28 jelű CNG-motor biztosítja, amit az út domborzati sajátosságait érzékelő TopoDyn Life opcióval kiegészített, hatsebességes ZF EcoLife váltó köt a hátsó portálhídhoz. A gázellátásról a tetőn található négy darab, összesen 820 literes kapacitású tartály gondoskodik, míg a tűzvédelemért egy motortérbe szerelt tűzoltórendszer felel. Az Ankarában üzembe álló autóbuszok az MAN helyi, ankarai gyárában készülnek majd.

EGO-Ankara

EGO-Ankara