A BharatBenz teherautókat gyártó, a Daimler százszázalékos tulajdonában lévő Daimler India Commercial Vehicles Pvt. Ltd. (DICV) 160 hektáros üzeme 24 hónap alatt készült el. A Daimler AG menedzsmentjének tagjai április 18-án, J Jayalalithaa-val, a dél-indiai Tamil Nadu tartomány miniszterelnökével közösen nyitották meg a gyár kapuit. A gyárhoz integrált kutatás-fejlesztési központ és a legmodernebb eszközökkel felszerelt tesztpálya is tartozik, miközben ez az egység a harmadik olyan Daimler gyár a világon, ahol egy helyen folyik a teherautók összeszerelése és az ezekhez szükséges alkatrészek gyártása is. A teljes beruházás 700 millió eurónak megfelelő indiai rúpiából valósult meg, a nehézgépjárművek sorozatgyártásának beindítását pedig 2012 harmadik negyedévére tervezik.

Dr. Dieter Zatsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars vezetője a megnyitó alkalmával elmondta, hogy bár az összes gyárra érvényes szigorú minőségi előírásokat az indiai üzemtől is megkövetelik, az a maga módján mégis egyedülálló lesz a világon. Ez lesz ugyanis az egyetlen Daimler gyár, ahol a helyi mérnököket német és japán DNS-sel keresztezik. Ez a módja, hogy megtalálhassuk magunknak az ideális helyet a világ leggyorsabban növekedő teherautópiacán – mondta Zatsche úr.

Az új Daimler India Commercial Vehicles gyár Oragadam-Chennai-ban. A 160 hektáron R&D központ és fejlett tesztpálya is épült.

Az új Daimler India Commercial Vehicles gyár Oragadam-Chennai-ban. A 160 hektáron R&D központ és fejlett tesztpálya is épült.

Az új Daimler India Commercial Vehicles gyár Oragadam-Chennai-ban. A 160 hektáron R&D központ és fejlett tesztpálya is épült.

Chennai-ban a BharatBenz teherautók igen széles skálája készül majd a hatalmas indiai piacra. Míg néhány modell a Mercedes-Benz Axor alapjaira épül, addig mások a Fuso Canter sorozaton alapulnak majd. A gyár a kezdetekkor évi 36000 teherautó gyártására készül, amit később 70000 darabra terveznek növelni. A BharatBenz robusztus és megbízható járműveket készít majd a modernizálódó indiai területek részére, amire egyre nagyobb szükség van a gyorsan fejlődő országban. Ma az ilyen járművek csupán 4 %-át teszik ki az összes indiai teherautónak, de ez az arány 2020-ig várhatóan 80 %-ra emelkedik, aminek kiszolgálására a BharatBenz termékpalettáját 2014-re 17 különböző teherautó alkotja. Ezekkel szeretne a DICV betörni a világ harmadik legnagyobb haszonjármű-piacára, amelyen 2011-ben 330000 járművet értékesítettek az 5 és 49 tonna közötti kategóriában.
A 25 tonnás BharatBenz 2523-ast 230 lóerős, soros, hathengeres, 6,4 literes motor hajtja. Hatsebességes váltója egy hátrameneti fokozattal és overdrive-val készül.

A 25 tonnás BharatBenz 2523-ast 230 lóerős, soros, hathengeres, 6,4 literes motor hajtja. Hatsebességes váltója egy hátrameneti fokozattal és overdrive-val készül.

Büszkeséggel és örömmel telve nyitom meg a gyár kapuit a Daimler India Commercial Vehicles dolgozói előtt – mondta Marc Llistosella a DICV elnöke és ügyvezető igazgatója. A munkaerőnk elsősorban az indiai szakemberek köréből kerül ki, akik száma mára elérte az 1400-at. Más területen is odafigyelünk a helyi lehetőségekre: beszállítóink 40 %-a a gyár 40 km-es körzetéből érkezik. Összességében a BerthaBenz teherautók 85 %-ban lesznek indiaiak – tette hozzá Llistosella úr.
BharatBenz 1217-es Fuso Canter alapokon.

BharatBenz 1217-es Fuso Canter alapokon.

A Daimler indiai leányvállalata több mint 450 beszállítóval működik együtt, akiket szigorú minőségi és pontossági tesztek során választottak ki. Kapcsolatot építenek a helyi személyautó- és haszonjármű-értékesítőkkel is, amivel a teljes országra kiterjedő, 70 telephelyes hálózatot épít a DICV 2012 végére. A tervek szerint 2014-re ez a szám 100-ra növekszik majd.