Saját tapasztalatomból mondom, veszélyes dolog az ész nélküli vontatás. Régebben két eset is előfordult velem és barátaimmal, ami ezt hangsúlyozottan igazolta. Egyszer egy vontatókötél kampója tört el, ami visszavágódva a vontatott mikrobusz szélvédője alatt tíz centivel csapódott be a homloklemezbe, hatalmas horpadást okozva azon, és az újjászületés élményét adva az azt kormányzó barátomnak.
Másik esetben én vontattam volna, ki nem egyenlített viszonyok között egy Fiat 128-assal egy Fiat Ducatót. Sajnos a 128-as vonószeme a sok gyötrelmes év alatt már alaposan kirohadt, így kénytelenek voltunk a lökhárító tartókonzolára hurkolni a kötelet, azzal a megjegyzéssel, hogy nagyon óvatosan szabad csak elindulnunk. Hát az elindulás nem sikerült túl kíméletesre, a lökhárító pedig leszakadt, barátaim legnagyobb derültségére.
Hasonlóan járt az a kamazos is, aki egy sárban elakadt, a kétes minőségű másolatairól híres, kínai Sino által gyártott billencset szeretett volna kimenteni szorult helyzetéből. Vagy nem találták meg a gyárilag kialakított vontatási pontot, vagy a kínai mérnökök tervezték azt rossz helyre, mindenesetre ez a kamion a héten már biztos nem szállított többet.
0:50-nél indul a Kamaz.