Az első, rendelésre gyártott öt darab norvég S91-es leszállítása után kezdődik a Svédországból érkezett újabb, két darabos megrendelésnek megfelelő járművek gyártása. A most leszállított midibuszok Euro 5-ös normájú, OM 904 LA.V/2 típusú, 4250 cm3-es, 156 lóerős Mercedes-Benz motorral készültek, melynek típusbizonyítványát még 2009 végén szerezte meg a gyártó. A norvég specifikációhoz azonban újabb típusvizsgálatokat kellett végezni, mivel azok nem egyrétegű, hanem drágább, de jobb hőszigetelő-képességű, thermopán üvegekkel készültek, valamint változott az ülések típusa és elrendezése, továbbá a középső ajtó kivitele is.
A tegnapi napon indult útnak az öt S91-es midibusz utolsó három példánya, melyet egy norvég megrendelő részére készített a Molitus és a Rába.
A tegnapi napon indult útnak az öt S91-es midibusz utolsó három példánya, melyet egy norvég megrendelő részére készített a Molitus és a Rába.
Fotó megosztása:
Kívülről a kifelé nyíló ajtók árulkodnak az új megrendelésről
Kívülről a kifelé nyíló ajtók árulkodnak az új megrendelésről
Fotó megosztása:
A futómű fődarabokat a Rába szállítja, az Allison váltó programján módosítottak kissé
A futómű fődarabokat a Rába szállítja, az Allison váltó programján módosítottak kissé
Fotó megosztása:
Az Euro 5-ös változatban áttervezték a műszerfalat is
Az Euro 5-ös változatban áttervezték a műszerfalat is
Fotó megosztása:
A norvég kivitel utasterének keskenyebb, biztonsági övekkel ellátott ülései
A norvég kivitel utasterének keskenyebb, biztonsági övekkel ellátott ülései
Fotó megosztása:
Az első Euro 5-ös próbafutások a tököli reptéren, 2009-ben
Az első Euro 5-ös próbafutások a tököli reptéren, 2009-ben
Fotó megosztása:
A gyömrői helyijáratban dolgozó első S91-es az Euro 5-ös motor típusvizsgálatára felszerszámozva.
A gyömrői helyijáratban dolgozó első S91-es az Euro 5-ös motor típusvizsgálatára felszerszámozva.
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz OM 904 LA.V/2 Euro 5
Mercedes-Benz OM 904 LA.V/2 Euro 5
Fotó megosztása:
A norvég kivitel utasterének keskenyebb, biztonsági övekkel ellátott ülései
A magyarországon üzemelőtől eltérően a norvég S91-esek több ülőhellyel rendelkeznek, miközben a közlekedőfolyosó is szélesebb kialakítású lett. Az összes utasülés biztonsági övvel felszerelt, az utastér hűtéséről pedig egy 50 kW-os Spheros klíma gondoskodik. A középső ajtó, a norvég igényeknek megfelelően nem befelé nyíló, bolygós kivitelű, hanem kifelé, a jármű oldala mellé csúszó változatban készült. A három molitusbus S91-es a holnap éri el uticélját, a norvég importőr telephelyét, ahol néhány nap múlva már csak egy darab marad majd belőlük, mivel az ötből négy jármű már gazdára is talált.