Az Euro 6-os motorok segítségével olyan tisztaüzemű, városi autóbuszokat kínálunk, melyek megfizethető módon ösztönzik a környezetvédelem előtérbe helyezésére a közlekedési szolgáltatókat ? mondta Hartmut Schick a Daimler Buses vezetője. A Citaro mellett a cég már elkészítette első Euro 6-os túristabuszát is, a Mercedes-Benz Travego Edition 1-t.

A gyártó számításai szerint a Citaro Euro 6-os technológiájával egy év alatt akár 1000 liter gázolaj is megtakarítható. Bár az Euro 6-os rendszerek egyik fő jellemzője az üzemanyag-fogyasztás növekedése, a Citaro ötletes részletmegoldásaival mégis sikerült csökkenteni a felhasznált üzemanyag mennyiségét.

Egy jó példa ezekre a részletekre, hogy az autóbusz generátorai lejtmenetben nem üresjáratban dolgoznak, hanem teljes terheléssel segítik a jármű lassulását, miközben a megtermelt áramot a fedélzeti szuperkondenzátorokba töltik. Az ezt követő normál haladás során aztán, amíg csak lehet, ezekből az áramtárolókból használ áramot a jármű, ezzel csökkentve a generátorok terhelését.

Egy másik példa, hogy a Citaro ajtajainak belépési magassága alacsonyabb lett a korábbinál, így amikor bekapcsolt térdeplőfunkcióval dolgozik a jármű, a busz jobb oldalának újbóli visszaemelése kevesebb levegőt, ezáltal kevesebb kompresszorenergiát igényel, miáltal végső soron ezzel is gázolajat takarít meg. Mindezeket egybevéve az új Citaro 3-5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint Euro 5-ös és EEV-s elődjei, amivel normál használat mellett kb. 1000 liter gázolajat, azaz 2,6 tonna széndioxidot spórol évente.

Az új Citatro többféle Euro 6-os motorral is rendelhető. A 7,7 vagy 10,7 literes, soros, hathengeres egységek 299 és 394 lóerő közti teljesítménnyel kaphatók, míg az Euro 6-osoknál szokásos módon AdBlue befecskendezéssel működőd SCR katalizátorral, részecskeszűrővelk és kipufogógáz-visszavezetéssel készülnek. Emellett a kisebb változat változó kipufogóoldali vezérlést is kapott, míg a nagyobb motorban az X-PULSE fantázianevű befecskendezésinyomás-növelő dolgozik. Az Euro 6-os motorok befecskendezési-nyomása így elérheti a 2400 bárt.

A technikai újítások mellett fontos szerepet játszott a tervezéskor a Citaro légellenállás- és súlycsökkentése is. A tető például üvegszálerősítésű műanyagból készül, miközben a hátsó tengelyek kialakítása is a súlycsökkentésre optimalizált. Mindezeknek köszönhetően a hasznos terhelhetőség, tehát a szállítható utasok száma a korábbi változatokhoz képest változatlan maradt.