Az új szennyvíztisztító jármű egy Scania G 480 8×2 alvázra épült, mely dupla kormányzott első tengelyekkel és hidraulikusan kormányzott segédtengellyel rendelkezik a harmadik, hajtott tengely mögött. A 480 lóerős 13 literes Euro 6 motor nyomatéka 2500 Nm, mely bőven elegendő a jármű mozgatására, valamint a segédberendezések működtetésére.
A Scania Euro 6 motorral szerelt alváz ilyen komplex felépítményezése viszonylag egyszerű feladat volt – nyilatkozta Brian Stage, a dániai J Hvidtved Larsen A/S felépítménygyártó vállalat ügyvezető igazgatója. A felépítmény teljes mértékben megegyezik azzal, amit Euro 5 motorú alvázakra szereltünk. Ez nagy előnyt jelent a költségek és átfutási idő szempontjából – tette hozzá.
A Scania helytakarékos Euro 6 megoldásának eredményeképpen a kipufogódob mérete megegyezik az Euro 5-nél használt kipufogóegység méretével, így a felépítménygyártók könnyű helyzetben vannak, mivel nincs szükség a felépítmény átalakítására. A kompakt méret ellenére a kipufogórendszer minden olyan elemet és részegységet tartalmaz, ami az Euro 6 normának megfelelő utókezelési folyamathoz szükséges.
A Scania Euro 6-os kipufógórendszerének elemei
A kipufogógázok először egy oxidációs katalizátoron mennek keresztül, amely előkészíti őket a következő fázisra, a részecskeszűrőn történő áthaladásra, azaz a szilárd részecskék eltávolítására. A gázok innen a két párhuzamos SCR-katalizátorba jutnak a nitrogén-oxidok megkötése céljából, majd a folyamat végén az utóoxidációs katalizátorban a kipufogógázban maradt ammónia eltávolítása történik. Minderre az egy modult alkotó kipufogórendszeren belül kerül sor.